دستگاه های سری P هواوی همیشه در کلاس بهترین ها قرار داشتند. در طول این مدت، این سری عملکردی درخشان، عمر باتری خوب و مهمترین آنها خلاقیت در دوربین را ارائه داده اند. به طور کلی سری P شامل دو مدل استاندارد و حرفه ای عرضه شده بودند. در حالیکه مدل استاندارد ویژگی های جدیدی مانند تراشه کایرین یا طراحی جدید را فراهم می کردند، این مدل های حرفه ای است که فاکتور خوبی را به ارمغان می آورند.

به عنوان مثال هواوی پی 30 پرو، اولین گوشی هوشمندی با دوربین تله فوتو اپتیکال 5 برابری با مکانیزم prism بود. پی 30 پرو همراه با عملکرد خارق العاده ، عمر باتری شگفت انگیز و تصویربرداری کم نور، بسیار عالی بود. اما امسال هواوی یک فاکتور از سامسونگ برداشت و اینبار سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس را معرفی کرد. هواوی پی 40 پرو پلاس از نظر ظاهری و سخت افزاری با مدل پرو یکسان است، اما چیزی را که قبلاً هرگز در گوشی ندیده ایم آورده است، بزرگنمایی نوری 10 برابر می باشد. در همین راستا، در این مطلب تصمیم داریم به بررسی تخصصی این پرچمدار جدید هواوی بپردازیم.

طراحی و صفحه نمایش

پی 40 پرو پلاس تقریباً طراحی یکسانی با Huawei P40 Pro دارد. این نمایشگر در سمت چپ، راست و پایین دستگاه خمیده است، اما قاب آلومینیومی برای محافظت از آن در برابر قطرات از گوشه های گوشه گوشی جریان دارد. هواوی می گوید این صفحه نمایش را برای تقلید آب در نقطه شکستن سطح تنش طراحی کرده است و فکر می کنم زیبا به نظر برسد.

خمیدگی صفحه نمایش در قسمت پایین گوشی یک انتخاب جالب بود، اما در واقع حس بسیاری را برای تلفن های هوشمند مدرن ایجاد می کند. از آنجا که ژست های پیمایشی به روش پیش فرض ناوبری در اندروید 10 تبدیل شده ، یک صفحه نمایش خمیده باعث می شود سوئپ رفتن از پایین برای رفتن به خانه و باز کردن تعویض برنامه آسانتر شود. من فکر می کنم این یک طراحی عالی است.

دکمه های پاور و کنترل صدا به صورت ریل آلومینومی در سمت راست گوشی تعبیه شده است. در پایین می توانید یک درگاه USB-C، سینی سیم کارت و بلندگوها پیدا کنید، و در قسمت بالا یک IR blaster پیدا خواهید کرد – چیزی که خوشحالم هواوی در آن نگه داشته شده است – اما هیچ جک هدفون وجود ندارد. صفحه نمایش 6.58 اینچی این دستگاه رزولوشن 2640 در 1200 پیکسل و نرخ رفرش 90 هرتزی ارائه می دهد. همچنین یک حفره دوربین سلفی دوگانه در بالای نمایشگر سمت راست مشاهده می شود. از سوی دیگر، سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر پنهان شده است.

باتری و عملکرد سیستم

همانطور که از گوشی هوشمند پرچمدار جدید این شرکت انتظار دارید، در مشخصات این گوشی جمع شده است. در حالیکه بیشترین حافظه رم را ندارد و ظرفیت باتری آن کاملاً مطابق با دستگاه هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، LG V60 یا ایسوس راگ فون 2 نیست، ولی با این حال مشخصاتی مانند 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی سیم و معکوس را در اختیار کاربران قرار می دهد.

درنهایت ، یک گوشی به 12 گیگابایت رم نیاز ندارد تا بتواند یکنواخت عمل کند. 8 گیگابایت برای پی 40 پرو پلاس به اندازه ای کافی بوده و هواوی با مدیریت رم خود در حال حاضر کاملاً تهاجمی عمل کرده است. تراشه Kirin 990 عملکرد بسیار خوبی داشته و در حال حاضر تراشه پرچمدار هواوی است. عملکرد مشابهی با اسنپدراگون 855 کوالکام دارد. پی 40 پرو پلاس دارای نسخه 5G از 990 است که از باندهای زیر 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می کند.

فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی نیز بسیار زیبا است و می توانید با یکی از کارتهای اختصاصی Nano Memory هواوی، آن را حتی بیشتر گسترش دهید. هواوی فناوری شارژ سریع 40 واتی میت 20 پرو را به این گوشی افزوده است، اگرچه از شارژ سریع بیسیم 40 واتی نیز پشتیبانی می کند. عملکرد باتری 4200 میلی آمپر ساعتی عالی است، در تست های انجام شده، باتری این دستگاه تا 7 ساعت در حالت پخش ویدیو خوب عمل کرده است.

دوربین اصلی و سلفی

سری P همیشه هواوی روی عکس برداری متمرکز بودند و برای این گوشی نیز مشهود است. این گوشی در مجموع هفت دوربین داشته که دو دوربین سلفی و پنج دوربین اصلی دارد. در حالیکه اکثر لنزهای دوربین این گوشی همانند نسخه پرو هستند، ولی این گوشی یک لنز با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری دارد.

درست است که سایر گوشی ها می توانند به دامنه های بزرگنمایی بالا برسند، با دستگاه هایی مانند Samsung Galaxy S20 Ultra سامسونگ به بزرگنمایی دیجیتال حداکثر 100 برابر می رسد. اما یک تفاوت وجود دارد، در حالی که بسیاری از دستگاه ها مانند شیائومی می 10 پرو مواردی مانند دوربین های زوم 5x را تبلیغ می کنند، بسیاری از آنها بزرگنمایی اپتیکال نیستند. تفاوت در این است که بزرگنمایی اپتیکال از بین رفتن کیفیت نیست، در حالی که بزرگنمایی دیجیتال در ازای یک دیدگاه محکم تر، وضوح تصویر را کاهش می دهد یا فقط به صورت مصنوعی جزئیات را به محصول دیجیتال اضافه می کند.

هواوی یکی از معدود شرکت هایی است که در ادعاهای مربوط به طول کانونی خود سازگار بوده و از روشهای ابتکاری برای دستیابی به لنزهای بزگر بدون ضرر استفاده کرده است. تصاویر گرفته شده با 10 برابر بسیار خوب هستند، اگرچه قطعاً کمی نرمتر از تصاویر با 1x و 3x هستند. با توجه به اینکه لنز 10x از دیافراگم بسیار کمتری با f / 4.4 برخوردار است ، تلفن باید به صورت مصنوعی ISO بیشتری اضافه کند تا تصویر روشن شود. هنوز بزرگنمایی نوری 10 برابر چشمگیر است.

در کنار این لنز، یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی، یک لنز استاندارد 50 مگاپیکسلی RYYB، یک لنز اولتراواید 40 مگاپیکسلی، یک سنسور TOF و یک دوربین سلفی دوگانه در قسمت جلویی دارید. به طور کلی ، P40 Pro Plus تصاویر خارق العاده ای تولید کرده است که رنگ ها، کنتراست و وضوح بسیار خوبی دارند. یک استثنا در این مورد قرمزها است که تمایل داشتند رنگ بیشتری به سمت صورتی تغییر کند و درخشندگی آن بیرون بیاید ، خصوصاً در مقایسه با گلکسی S20 Ultra. دوربین عریض نیز به طور کلی دارای درجه رنگی کمی متفاوت از لنزهای استاندارد است، با کمی زرد رنگی بیشتر و کنتراست کمی کمتر وارد شده است.

همانطور که در مورد هواوی P30 Pro اتفاق افتاد، عملکرد کم نور در P40 Pro Plus خارق العاده بود. P40 Pro plus حتی با گرفتن عکس در یک اتاق تقریباً بدون نور، قادر بود آنچه را که در صحنه بوده را درست در حالت پیش فرض خود ثبت کند. همچنین یک حالت شب اختصاصی نیز وجود دارد که باعث افزایش دامنه پویا و وضوح تصویر می شود. Huawei P40 Pro Plus می تواند ویدیوهای 4K را با حداکثر 60 فریم در ثانیه یا 1080 پیکسل با سرعت 960 فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین می توانید ویدیوی 720p را با سرعت 7،680 فریم در ثانیه ضبط کنید.

کیفیت فیلم در 4K 60fps از تثبیت کننده بسیار خوبی برخوردار است و می توانید در این حالت تا 10 برابر زوم کنید. متأسفانه، این بزرگنمایی دیجیتال است و باعث می شود ویدیو هنگام بزرگنمایی به 10 برابر نویز شود. دقیقاً مانند P40 Pro، برنامه دوربین در P40 Pro Plus بسیار مناسب است و تعداد زیادی ویژگی و تنظیمات را ارائه می دهد. یک حالت تمام عیار پرو وجود داشته که به شما امکان دسترسی به مواردی مانند حالت های اندازه گیری، ISO، سرعت شاتر و جبران نوردهی را می دهد. تنظیمات اضافی برای مواردی مانند نقاشی سبک، حالت تک رنگ و اسکن اسناد وجود دارد.

عملکرد نرم افزاری

بر روی هواوی پی 40 پرو پلاس، رابط کاربری EMUI 10.1 مبتنی بر اندروید 10 اجرا می شود. متأسفانه، این گوشی فاقد خدمات گوگل بوده و این بدان معنی است که هیچ برنامه یا خدمات گوگل وجود ندارد. به جای آن هواوی از اپ گالری برای گوشی استفاده کرده است. در حالی که برخی از برنامه های محبوب مانند Snapchat یا Microsoft Word در آنجا وجود دارد ، بسیاری از برنامه های محبوب مانند توییتر، اینستاگرام، اسپاتیفای و بسیاری دیگر هنوز در دسترس نیستند.

دقیقاً مانند میت 30 پرو، توصیه کردن گوشی بدون دسترسی به برنامه های اصلی و خدماتی که کاربران اندرویدی به آنها عادت کرده اند، دشوار است. به طور پیش فرض، بسیار سخت است که شبیه iOS باشد و تمام برنامه های شما را روی صفحه اصلی به طور پیش فرض جمع می کند. اگر کمی تنظیمات را بگردید، گزینه ای برای استفاده از یک کشوی برنامه پیدا خواهید کرد، بنابراین قطعاً می توانید آن را مانند اکثر دستگاه های اندرویدی کار کنید. متأسفانه سفارشی سازی دستگاه شما با لانچر در هواوی پی 40 پرو پلاس کمی دشوار است.

نتیجه گیری

هواوی پی 40 پرو پلاس قیمتی معادل 1399 یورو دارد که این 400 یورو بیشتر از قیمت 999 یورویی P40 پورو و 600 یورو بیشتر از P40 است. با این قیمت، Huawei در حال حاضر بیش از هر دستگاهی موجود در بازار، تقاضا دارد. نزدیکترین رقبای آن می توانند Samsung Galaxy Z Flip ،Samsung Galaxy S20 Ultra و Oppo Find X2 Pro باشند.

در مقایسه با این دستگاه ها، P40 پرو پلاس از لحاظ کیفیت تصویر و کیفیت ساخت با آنها مطابقت داشته یا از آنها فراتر رفته است، اما عدم دسترسی به فروشگاه برنامه و اکوسیستم گوگل یک مسئله چشمگیر است که حذف آن غیرممکن است. مانند تقریباً هر تلفن جدید هواوی، عدم وجود خدمات Google Play، توصیه آن را بسیار دشوار می کند. تلفن های هوشمند بیش از هر چیز درگاه ها برای برنامه ها و خدمات هستند. با محدودیت دسترسی، تجربه استفاده از یک دستگاه هواوی را بسیار ناامیدکننده می کند. حتی اگر از برنامه های Google استفاده نکنید، فروشگاه Google Play بهترین روش برای به دست آوردن محبوب ترین برنامه هایی است که معمولاً از آنها استفاده می کنید. تا زمانی که AppGallery نتواند فروشگاه Google Play را به صورت انتخابی مطابقت دهد، برخی از تجربیات اصلی ارائه شده برای اکثر تلفن های اندرویدی دیگر را از دست نخواهید داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *