اینتل به تازگی نسل سوم از پردازنده های سری Xeon Scalable (با کدنام: Cooper Lake SP) به همراه چند محصول سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. این موارد شامل سری 200 حافظه های Optane اینتل، SSD D7-P5500 و P5600 و Stratix 10 NX FPGAs و راه حل های نرم افزاری به عنوان بخشی از نمونه کارهاش را انتخاب کنید.

پردازنده های جدید Xeon Scalable دارای شتاب دهی به هوش مصنوعی، به لطف ادغام پشتیبانی bfloat16 در فناوری DL Boost است. این پردازنده همچنین برای یادگیری عمیق، تراکم دستگاه مجازی (VM) ، بانک اطلاعاتی حافظه، برنامه های کاربردی مهم و بارهای کاری تحلیلی بهینه شده است.

برای پردازنده‌ها ما شاهد پشتیبانی از کنترلر حافظه شش کاناله با پشتیبانی از DDR4 3200 یا DDR4 2933 هستیم. چیپ‌های Cooper Lake SP تا 48 خط PCIe Gen 3.0 را در خود جای داده‌اند. در بحث کارایی اینتل ادعا می‌کند که نسل سوم خانواده Xeon Scalable تا 90 درصد کارایی میانگین بهتر نسبت به یک پلتفرم 5 ساله Xeon و تا 98 درصد عملکرد بهتر در دیتابیس را ارائه می‌دهد.

با توجه به حضور دستورالعمل‌های DL Boost (با bfloat16) خانواده Cooper Lake SP تا 93 درصد عملکرد یادگیری بهتری را در مقابل Cascade Lake SP و تا 90 درصد کارایی استنتاج بالاتری را نسبت به پردازنده‌های نسل گذشته (FP32) فراهم می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *