اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (NBA) در 30 جولای سال جاری میلادی فصل جدید بازی های خود را آغاز می کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا این اتحادیه تصمیم دارد با کمک اپلیکیشن «مایکروسافت تیمز» و قابلیت ویدئو کنفرانس آن، فضای یک ورزشگاه مملو از جمعیت را بدون حضور فیزیکی تماشاچیان بازسازی کند.

به عنوان بخشی از همکاری NBA و مایکروسافت، این لیگ قصد دارد از حالت جدید تیمز با نام «Together Mode» برای قرارگیری بیش از 300 طرفدار در اطراف زمین بهره ببرد. این قابلیت از هوش مصنوعی برای نمایش چهره و شانه‌ها و همچنین قرار دادن شما در فضای دیجیتالی مشترک با دیگر افراد استفاده می‌کند. این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی بخشی از صورت و شانه های فرد را در فضای دیجیتال در کنار افراد دیگر قرار می دهد. برای این منظور NBA نمایشگرهای LED با ارتفاع 17 فوت در اطراف زمین بازی نصب می کند. این نمایشگرها به بازیکنان اجازه می دهند صدا و تصویر افرادی را ببینند که از طریق نرم افزار «تیمز» مسابقه بسکتبال را تماشا می کنند.

«ESPN» و «Turner» نحوه ضبط بازی‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که کاربران علاوه بر امکان مشاهده بازیکنان از طریق تلویزیون یا گوشی هوشمند خود، بتوانند دیگر افرادی که توسط مایکروسافت تیمز در اطراف زمین حضور دارند را نیز ببینند. از سوی دیگر تماشاچیان نیز پخش زنده بازی را به طور مستقیم از اپلیکیشن این نرم افزار رصد می کنند. البته NBA تنها لیگ ورزشی نیست که از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس برای بازسازی یک ورزشگاه با تماشاچیان در بحبوحه شیوع کووید 19 استفاده می کند. این موضوع در چند کشور دیگر نیز تجربه شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *