سامسونگ دقایقی قبل در جریان رویداد گلگسی آنپکد 2020، از جدیدترین پرچمداران خود با نام گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا رونمایی کرد. از مشخصات این گوشی های جدید می توان به پشتیبانی از قلم S-Pen، تراشه اسنپدراگون 865 پلاس اشاره کرد.

نمایشگر هر دو پرچمدار از نوع AMOLED است. گلکسی نوت 20 نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ رفرش ریت 60 هرتزی داشته در حالیکه نوت 20 اولترا از نمایشگر 6.9 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و نرخ رفرش ریت 120 هرتزی استفاده می کند. میزان تراکم پیکسل در نسخه استاندارد برابر با 393ppi و نسخه اولترا نیز 511ppi است. نکته‌ دیگر در مورد نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا به نرخ تأخیر لمسی ۲۴۰ هرتزی آن بازمی‌گردد که به‌ویژه‌ تجربه‌ بازی‌ها را به‌میزان چشم‌گیری ارتقا می‌دهد.

نکته دیگری که در مورد طراحی این دو گوشی وجود دارد استفاده از لایه‌های محافظ بیشتر است. سامسونگ امسال از شیشه محافظ کورنینگ Gorilla Glass 7 برای پوشش بدنه (فقط در گلکسی نوت 20 اولترا) و نمایشگر این دو گوشی استفاده کرده است که مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود (مورد استفاده در سری گلکسی نوت 10) خواهد داشت. البته تغییر مناسب دیگری که نسبت به سال گذشته اعمال شده تغییر مکان دکمه‌های صدا و پاور دستگاه و بازگشت آنها به سمت راست بدنه بوده که کاربران زیادی مطالبه آن را داشتند. مسلماً این مکان بیشتر به چشم کاربران کاربردی آمده و گلکسی نوت 20 را خوش‌دست‌تر از نسل قبلی خود خواهد کرد.

سامسونگ در هر دو گوشی قابلیت نمایش محتوا با افکت‌های HDR10+ به صورت زنده را فراهم کرده است و با توجه به تجربه شرکت می‌توان ادعای آن مبنی بر استفاده از بهترین نمایشگر موبایل روی گلکسی نوت 20 را تصدیق کرد. میزان روشنایی حداکثر در این نمایشگر نیز حالا به رقم بسیار بالای 1500 نیت رسیده که می‌تواند تا 25 درصد بیشتر از نسل قبل بوده و به نوعی روشن‌ترین نمایشگر گوشی هوشمند موجود در بازار باشد.

قلم S Pen، شاخص‌ترین وجه تمایز گلکسی نوت با خانواده‌ گلکسی S، اکنون دستخوش تغییراتی شده است تا مرز بین دو خانواده بیش‌از‌پیش پررنگ شود. قلم سامسونگ به‌همراه لایه‌ وکوم روی نمایشگر به‌لطف بهبودهای صورت‌گرفته، نرخ تأخیر 9 میلی‌ثانیه‌ای را به‌ارمغان می‌آورد؛ به‌گونه‌ای که سامسونگ تجربه‌ی نوشتن با قلم جدید را «درست‌مانند قلم عادی» می‌داند. یادداشت‌های کاربر اکنون امکان تبدیل‌شدن به فرمت‌های مایکروسافت آفیس و هم‌گام‌‌سازی با دستگاه‌های دیگر از طریق Samsung Notes خواهند داشت. مجموعه‌ قابلیت‌های جدید Anywhere به کاربر اجازه می‌دهند تا با ترسیم شکل‌هایی بدون تماس قلم روی نمایشگر انجام دهد.

قلب تپنده‌ محصولات جدید سامسونگ تفاوتی با یکدیگر ندارند و بسته به بازار هدف از یکی از دو پردازنده‌ی اگزینوس 990 (برای بازارهای جهانی از جمله ایران) یا اسنپدراگون 865 پلاس (بازار آمریکا و چین) قدرت می‌گیرند. پرچمداران سامسونگ به‌ویژه نسخه اگزینوس آنها معمولا در زمینه‌ پایداری عملکرد حرف چندانی برای گفتن ندارند؛ اما کره‌ای‌ها وعده می‌دهند که به‌لطف نازک‌ترین محفظه‌ بخار دنیا، گلکسی نوت جدید تحت بارهای پردازشی شدید و مداوم خنک‌تر و پایدارتر از گذشته خواهد بود. سامسونگ می‌گوید نسخه‌ی اکسینوس گلکسی نوت 20 اکنون 19 درصد سریع‌تر، 15 درصد عملکرد گرافیکی بهتر و 20 درصد مصرف باتری کمتر خواهد داشت.

[aparat id=’Et4wF’]

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی نوت ۲۰ را با رم 8 گیگابایت LPDDR5 و حافظه‌ 128 یا 256 گیگابایتی در نسخه‌ 5G به‌فروش خواهد رساند؛ اما نسخه‌ 4G تنها در یک نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس خواهد بود. از سوی دیگر مدل گلکسی نوت 20 اولترا در تمامی نسخه‌های 5G‌ رم 12 گیگابایتی LPDDR5 خواهد داشت و با حافظه‌های ذخیره‌سازی 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه خواهد شد؛ درحالیکه نسخه‌ LTE با رم 8 گیگابایتی و حافظه‌ 256 یا 512 گیگابایتی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

یکی از مهمترین محورهای کنفرانس سامسونگ در معرفی گوشی گلکسی نوت 20 تمرکز ویژه سامسونگ بر ویژگی‌های فیلمبرداری دوربین این گوشی‌ها بود. در واقع سامسونگ تلاش نموده تا در عین ارتقای قابلیت‌های عکاسی، بخش فیلمبرداری این دو گوشی را به صورتی محسوس، یک گام جلوتر ببرد. ارائه قابلیت فیلمبرداری 8K در دو حالت استاندارد 16:9 و 21:9 می‌تواند برای علاقه‌مندان به فیلمبرداری بسیار مهم باشد. همچنین سامسونگ این امکان را نیز فراهم کرده که بتوان به صورت دستی، میزان حجم صدای ضبط شونده در حین فیلمبرداری را تغییر داد. در این زمینه امکان Zoom-in Mic نیز همچنان در دسترس است و می‌توان روی صدای سوژه نیز زوم کرد. در خصوص قابلیت‌های دیگر صوتی، امکان ضبط صدای فیلمبرداری از طریق هندزفری‌های بلوتوثی نیز وجود دارد که کیفیت ضبط صدای فیلم در محیط‌های شلوغ را به طرز حیرت آوری افزایش خواهد داد.

در کنار موارد فوق سامسونگ امکان فیلمبرداری صحنه آهسته تا نرخ 960 فریم در رزولوشن 720p و همچنین ویدئوی 60 فریم 4K را نیز فراهم کرده است و کاربر می‌تواند از قابلیت‌هایی مانند فیلمبرداری HDR10+ و ضبط صوت با سه میکروفون در حین فیلمبرداری نیز استفاده کند. پس از بیان ویژگی‌های فیلمبرداری می‌توانیم به معرفی دیگر بخش‌های این دوربین بپردازیم. سامسونگ در نسخه اولترا گلکسی نوت 20 از ساختار دوربین سه‌گانه متشکل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با میدان دید عریض، فوکوس لیزری همراه با فوکوس شناسایی فاز، لرزشگیر اپتیکال و سنسورهای 0.8 میکرونی استفاده کرده است.

سنسور دوم این گوشی از نوع تله فوتو با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و قابلیت زوم 5 برابری است و یک ویژگی عالی در آن استفاده از لرزشگیر اپتیکال و توانایی رسیدن به زوم هیبریدی تا 50 برابر است که پیش از این در گلکسی اس 20 اولترا از آن با عنوان Space Zoom یاد شده است. دوربین سوم این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید برای عکاسی فوق عریض است و به شما اجازه می‌دهد فیلمبرداری فوق عریض با قابلیت Super Steady ویدئو را ترتیب دهید.

در نقطه مقابل، سامسونگ برای نسخه پایه گلکسی نوت 20 نیز از یک دوربین اصلی 64 مگاپیگسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و زوم هیبریدی 30 برابری استفاده کرده و دوربین 12 مگاپگیلی واید به سنسور 12 مگاپیگسلی اولترا واید آن را همراهی می‌کنند. در هر دو گوشی سنسور دوربین جلو 10 مگاپیکسل رزولوشن داشته و به کاربر اجازه عکاسی با نمای باز را خواهد داد. همچنین سامسونگ فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم را نیز در این حالت ممکن کرده است.

سامسونگ تلاش کرده تا گلکسی نوت 20 بتواند بهترین پیاده‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار را داشته باشد. این اتفاق را می‌توان با بهره‌گیری از پتانسیل‌های بالای قلم این گوشی نیز مشاهده کرد که در همه جای دستگاه قابل استفاده است. اندروید 10 با رابط کاربری One UI 2.1 در این گوشی حالا سریعتر از هر نسخه دیگری است و به کاربر اجازه می‌دهد در همه منوها بدون محدودیت گردش کرده و امکانات مد نظر خود را مورد استفاده قرار دهد.

در کنار قابلیت‌‎های پایه نرم‌افزاری سامسونگ این نسخه را به قابلیت DeX بی‌سیم نیز مجهز کرده است. این بدان معناست که برای تبدیل کردن تلویزیون خانه خود به یک کامپیوتر کامل نیازی به کابل و موس و کیبورد ندارید و تنها کافیست با وای فای به آن متصل شوید. مسلماً این یکی از بهترین قابلیت‌های گلکسی نوت 20 خواهد بود که پیش از این برای استفاده از آن نیاز به تهیه دانگل جداگانه داشتیم. قابلیت Link to Windows نیز حالا از هر زمان دیگری بهتر شده و با قابلیت اسکرین میرورینگ آن می‌توان 6 نرم‌افزار را به صورت جاگانه روی PC باز کرد که همراه با آن قابلیت Drag & Drop نیز به کاربر اجازه می‌دهد بهترین تجربه کار و هماهنگی بین گوشی و PC را در اختیار داشته باشد.

در عین حال سامسونگ در این گوشی از تراشه ارتباطی باند پهن فوق عریض یا همان UWB استفاده کرده که به کاربر کمک می‌کند بین دستگاه‌های بهره‌مند از آن با بالاترین سرعت ممکن و تا 10 برابر سریعتر از بلوتوث به تبادل داده بپردازد. این قابلیت‌ها شامل انتقال فایل Point to Share، Digital Keys و Smart Things Find است که به کمک آن می‌توان با همه دستگاه‌های بهره‌مند، ارتباطی سریع و امن را ترتیب داد. همچنین سامسونگ در این دو گوشی از وای فای نسخه 6، اسپیکرهای حرفه‌ای AKG و فناوری Dolby Atmos نیز استفاده کرده که به نوبه خود می‌توانند تجربه سینمایی و موسیقی گوشی کاربر را یک سطح ارتقا دهند.

برخلاف سال گذشته سامسونگ برای همه نسخه‌های این دو گوشی شارژر 25 واتی را در نظر گرفته و اعلام نموده علت عدم استفاده از شارژرهای 45 واتی، نیاز به فضای بیشتر باتری و کاهش ظرفیت آن بوده که از نظر اقتصادی نیز برای کاربران صرفه نخواهد داشت. باتری موجود در گلکسی نوت 20 پایه ظرفیت 4300 میلی‌آمپر ساعت و نسخه اولترا 4500 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که سامسونگ وعده داده تا با تنها نیم ساعت اتصال به شارژر اورجینال بتوان آنها را 50 درصد شارژ کرد.

در نهایت به مهمترین بخش معرفی این دو گوشی برای بسیاری از کاربران می‌رسیم طبق اعلام سامسونگ قیمت نسخه‌ های پایه گلکسی نوت 20 برای ویرایش 4G برابر 899 دلار و برای نسخه 5G نیز 999 دلار خواهد بود. همچنین برای گلکسی اس 20 اولترا نیز قیمت پایه از 1399 دلار برای نسخه 5G تعیین شده که در ادامه و یک مطلب جداگانه به معرفی و بررسی دقیق آنها خواهیم پرداخت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *