سرانجام، ایسوس از سری جدیدی گوشی های گیمنگ خود با نام ROG Phone 5 رونمایی کرد. پرچمدار گیمینگ برای بهبود عملکرد و ارگونومی مجدداً طراحی شده و اکنون با نسخه 18 گیگابایت رم Ultimate ارائه می شود.

سری راگ فون 5 شامل سه گوشی راگ فون 5، راگ فون 5 پرو و راگ فون 5 Ultimate است. نسخه معمول راگ فون 5 دارای سه پیکربندی اصلی یا نسخه های A ، B و C است که ایسوس آنها را صدا می کند. تفاوت بین آنها در تنظیمات حافظه است. مدل A، دارای 12 یا 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است، B یک مدل پایه 8/128 گیگابایتی را به آن اضافه می کند و C با پیکربندی های 8/128 و 12/256 گیگابایتی ارائه می شود. توجه داشته باشید که اکثر مدل ها از حافظه UFS 3.1 استفاده می کنند، به جز نسخه C و مدل 128 گیگابایتی نسخه B.

مدل پرو نیز با یک پیکربندی 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی ارائه شده و مدل Ultimate نیز با 18 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد بود. هر سه به چیپست اسنپدراگون 888 مجهز شده اند. ایسوس به لطف سایر اجزا این گوشی را به گونه ای طراحی کرده که از مزیت عملکردی برخوردار باشد و در کمال تعجب، بزرگترین برنده را باتری کسب کرده است.

ظرفیت کل آن 6000 میلی آمپر ساعت است که بین دو سلول تقسیم شده است. این تقسیم باعث شده تا ایسوس مادربرد را در نزدیکی مرکز تلفن قرار دهد، که این دو مزیت دارد. اول، به AeroActive Cooler 5 اجازه می دهد تا حد ممکن به چیپست نزدیک شود و دوم، گرمای تولید شده از انگشتان کاربر دور نگه داشته می شود. طراحی اسپلیت همچنین به شرکت اجازه داد تا سرعت شارژ دو برابر کرده و به 65 وات برساند. مانند قبل، می توانید از پورت USB-C در پایین گوشی برای شارژ یا پورت USB-C در کنار آن استفاده کنید (که شما را قادر به بازی و شارژ راحت می کند). از پورت جانبی همچنین می توان برای گسترش مانیتور خارجی از طریق HDMI، اتصال هدفون یا تأمین انرژی AeroActive Cooler 5 استفاده کرد.

ایسوس راگ فون 5 دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ است. نمایشگر از استاندارد +HDR10 و 111 درصد فضای رنگ DCI-P3 و 151 درصد رنگ sRGB پشتیبانی می کند و با داشتن 800 نیت در APL100، از صفحه نمایشگر قدیمی روشن تر است. درحالیکه رزولوشن تصویر فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ریت 144 هرتز (زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه) همچنان باقی مانده، نرخ نمونه برداری لمسی به 300 هرتز افزایش یافته است. طبق گفته ایسوس ، تاخیر لمسی 24.3 میلی ثانیه است. نکته ای در مورد وضوح تصویر اینست که هیچ نرخ تازه سازی تطبیقی وجود نداشته، و صفحه نمایش می تواند در 60، 120 و 144 هرتز کار کند (با یک حالت خودکار که می تواند براساس محتوا بین آنها جابجا شود). صفحه نمایش همچنین توسط لایه گوریلا گلس Victus محافظت می شود و دارای پوشش خاصی است که حتی در صورت عرق کردن انگشتان شما را به راحتی می لغزد.

با وجود افزایش مورب صفحه نمایش، ایسوس موفق شد 25 درصد از حاشیه ها راکم کند، بنابراین ROG Phone 5 فقط چند میلی متر بلندتر و در واقع یک میلی متر باریک تر از مدل قبلی است. وزن در اصل 238 گرم یکسان است. نسخه های Pro و Ultimate همراه با AeroActive Cooler 5 ارائه می شوند. وقتی ایسوس آن را آزمایش کرد، دریافت که فن دمای سطح را 15 درجه سانتیگراد و دمای چیپست را 10 درجه سانتیگراد کاهش می دهد. این خنک کننده همچنین دارای دو دکمه شانه فیزیکی، جک هدفون 3.5 میلی متری و پایه کیک است. بدون کولر، هنوز دکمه های جانبی – دکمه های اولتراسونیک AirTrigger 5 – دارید. از این موارد می توان به عنوان میانبر در خارج از بازی ها نیز استفاده کرد.

اگر لوازم جانبی بیشتری می خواهید، ROG Kunai 3 Gamepad با ROG Phone 5 سازگار است. ROG Clip به شما امکان می دهد از کنترلر PS4 ،Xbox یا Stadia استفاده کنید. همچنین داک حرفه ای با پورت HDMI و دو پورت USB وجود داشته و TwinView Dock 3 پشتیبانی نمی شود. در پشت گوشی میزبان دوربین سه گانه هستیم که شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی Quad Bayer (سونی IMX686) با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار 2×1 OCL، یک سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 125 درجه و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی می شود.

دوربین سلفی در اصل همان سنسور 24 مگاپیکسلی (با Quad Bayer) و لنز f/2.45 با فوکوس ثابت کم نور است. دوربین اصلی عقب می تواند فیلم 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا 4K با 60 فریم بر ثانیه ضبط کند و همچنین تثبیت کننده فیلم الکترونیکی هم دارد. از سوی دیگر، یک جک هدفون 3.5 میلی متری با ESS Sabre ES9280AC Pro Quad DAC وجود دارد. آمپ کلاس G به طور خودکار امپدانس هدفون شما را تشخیص داده و به حالت مناسب سوئیچ می کند (از هدفون بین 8 اهم تا 1000 اهم پشتیبانی می کند).

همچنین اسپیکرهای استریوی جلو به دو آمپر Cirrus Logic CS35L45 مجهز شده اند که هرکدام از آنها می توانند 21 درصد انرژی بیشتری نسبت به نسل قبلی به بلندگوی خود ارائه دهند. اگر می خواهید به جای آن از بلندگو یا هدست بلوتوث استفاده کنید، کدک aptX Adaptive، LDAC و AAC را پشتیبانی می کند. ما باید دوباره به اختلافات بین این سه مدل برگردیم. نسخه معمولی دارای آرم RGB با پس زمینه RGB، همانند گوشی 2020 است. دو مورد دیگر دارای نمایشگرهای کوچک لمسی در پشت با نام ROG Vision هستند.

ROG Phone 5 Pro از یک صفحه نمایش PM-OLED رنگی بهره گرفته، در حالی که مدل فوق العاده زیبای Ultimate از یک صفحه نمایش PM-OLED تک رنگ برخوردار است. این نمایشگرها برای تماس های ورودی، هنگام شارژ یا هنگام دانلود یک بازی، گرافیکی قابل تنظیم دارند. این سه مدل با سیستم عامل اندروید 11 خارج از جعبه عرضه می شوند و به شما امکان انتخاب بین استفاده از ROG UI الهام گرفته از بازی یا Zen UI شبیه استوک را می دهند.

در اینجا قیمت سه نسخه اصلی Asus ROG Phone 5 آورده شده است. توجه داشته باشید که Pro و Ultimate همراه با AeroActive Cooler 5 ارائه می شوند، در حالی که مدل معمولی فقط از کیف Aero و HyperCharger برخوردار است. مدل معمولی در اواخر این سال در دسترس خواهد بود، Pro در ماه آوریل عرضه می شود و نسخه محدود Ultimate در ماه مه به فروش می رسد. قیمت راگ فون 5 در نسخه های 8/128 گیگابایت، 12/256 گیگابایت و 16/256 گیگابایت به ترتیب 800 یورو، 900 یورو و 1000 یورو است. همچنین قیمت مدل پرو معادل 1200 یورو و مدل Ultimate نیز 1300 دلار خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *