تا همین اواخر، صدای پیش فرض دستیار اپل سیری به طور کلیشه ای صداپیشگی زنانه داشته است. با این حال، مطالعات نشان داده که داشتن دستیاران هوش مصنوعی به طور پیش فرض برای صدای زنان می تواند کلیشه های مضر را تقویت کند، بنابراین اپل سعی کرده، این مشکل را در iOS 14.5 آینده خود که اکنون در نسخه بتا بوده، اصلاح کند.

وقتی دستگاه خود را به iOS 14.5 به روز می کنید، از شما خواسته می شود که صدای پیش فرض را برای Siri انتخاب کنید – و اپل شامل دو گزینه صوتی جدید است. با این حال، اگر نظر خود را تغییر داده اید و می خواهید از صدای متفاوتی استفاده کنید (یا از 14.5 بتا استفاده می کنید و از شما خواسته نمی شود)، این راهنما به شما نحوه تغییر صدا پس از راه اندازی را نشان می دهد.

این یک روند کاملا منطقی است. ابتدا به برنامه Settings، سپس به Siri & Search بروید و روی Siri Voice ضربه بزنید. در آنجا لیستی از گزینه ها به شما ارائه می شود. در حال حاضر، تنوع آمریکایی تنها چهار گزینه صوتی است. نسخه های استرالیایی، انگلیسی، هندی، ایرلندی و آفریقای جنوبی فقط دو نسخه دارند. چهار گزینه صوتی آمریکایی عبارتند از:

  • Voice 1، که یک صدای ملایم با صدای مردانه است.
  • Voice 2، که صدایی پرانرژی و با اعتماد به نفس زنانه است.
  • Voice 3 شبیه صدای 2 است اما صدای مردانه دارد.
  • Voice 4، که شبیه صدای پیش فرض Siri بوده که در تمام این سال ها وجود داشته است.

اگر می خواهید صداها را برای خودتان بشنوید، آنها در توییت جاسازی شده قرار دارند. با ضربه زدن روی صدا، قطعه ای از آن پخش می شود که می گوید: “Hi, I’m Siri. Choose the voice you’d like me to use” اگر صداهای 1-3 را انتخاب کنید، باید قبل از استفاده از آنها دانلود شود، اما مجبور نیستید در برنامه تنظیمات بمانید. پس از اتمام دانلود، سیری با صدای انتخابی شما پاسخ خواهد داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *