در اقدامی که چندین اپلیکیشن تلفن همراه معروف را هدف قرار داده، اداره فضای مجازی چین (CAC)، چندین شرکت را به دلیل مشارکت در جمع آوری و استفاده غیرمجاز از داده های شخصی کاربران این اپلیکیشن ها معرفی کرده است. برخی از اپلیکیشن های معروف ذکر شده شامل مایکروسافت بینگ، لینکدین، تیک تاک، Kuaishou و Kugou بودند.

در بیانیه ای که در حساب رسمی ویچت CAC منتشر شده، تنظیم کننده گفت که شکایاتی از کاربران دریافت کرده که باعث می شود تحقیق در مورد فعالیت های جمع آوری داده های چندین اپلیکیشن را آغاز کند. CAC متذکر شد که پس از تحقیقات، 105 اپلیکیشن با جمع آوری اطلاعات بیش از حد شخصی از طریق دسترسی غیرقانونی، قوانین حریم خصوصی موجود را نقض کرده اند. طبق بیانیه CAC، دارندگان 105 اپلیکیشن لازم است نقض های مشاهده شده را ظرف 15 روز برطرف کنند.

CAC می گوید که به طور منظم به بررسی اپلیکیشن های تلفن همراه برای نقض احتمالی ادامه خواهد داد. رویکرد CAC در مراحل بعدی مقررات جدید است که نظارت و کنترل دقیق تری را برای ایمنی کلی مردم فراهم می کند. اصل قوانین جدید این است که ارائه دهندگان اپلیکیشن در مورد جمع آوری داده های کاربر بیش از حد غیر مرتبط با خدمات اصلی اپ و مجبور کردن کاربران به رضایت ناآگاهانه از نحوه استفاده از داده هایشان، پاسخگو هستند. این مقررات طیف گسترده ای از نرم افزارهای تلفن همراه را با عناوین مختلف پوشش می دهد.

چین همچنان به تقویت قوانین و مقررات خود برای پاسخگویی به فضای در حال توسعه فناوری ادامه می دهد. برخی از برندهای بزرگ مانند Alibaba و Tencent به دلیل مشاهده موارد نقض قوانین مربوط به قوانین و مقررات ضد انحصار، جریمه سنگینی شده اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *