براساس گزارشات، مک بوک پرو های جدید که در اواخر سال جاری آماده عرضه می شوند، با تراشه جدید اپل M1X همراه خواهند بود. همچنین سال آینده اپل مک بوک ایر، با طراحی کاملا تازه و تراشه M2 ارائه شده که قدرت کمتری خواهد داشت. تراشه M1X در فرآیند N5P شرکت TSMC تولید خواهد کرد، که یک نسخه تصفیه شده از نود 5 نانومتری بوده که برای M1 فعلی استفاده می شود. تراشه به احتمال زیاد از همان هسته اصلی M1 استفاده خواهد کرد، یعنی هسته های Firestorm و Icestorm که در A14 نیز یافت می شوند.

طبق گفته دیلن، M1X یک پردازنده 10 هسته ای با 8 هسته بزرگ و 2 هسته کارآمد خواهد بود (در مقایسه با M1 که دارای پیکربندی 4 + 4 است). تعداد هسته گرافیک (8 روی تراشه فعلی) می تواند دو برابر یا حتی چهار برابر شود. Mac mini جدیدی با M1X نیز وجود دارد. در مقابل، اپل M2 هسته کمتری خواهد داشت، اگرچه آنها باید به یک معماری جدید و یک گره جدید (که احتمالاً سرعت کلاک نیز بالاتر است) تبدیل شوند.

گزارش قبلی Nikkei Asia ادعا کرده بود که اپل سال آینده چیپست های 3 نانومتری را برای استفاده در مدل های جدید آیپد پرو سفارش خواهد داد. احتمالاً، این به تراشه M2 اشاره دارد که با مک بوک ایر نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *