اگرچه کاربران واتس اپ می توانند از سرویس پیام رسانی در چندین پلتفرم استفاده کنند، اما هنوز هم لازم است که به گوشی هوشمند متصل شوند، دلیل اصلی این امر نحوه مدیریت رمزگذاری end-to-end (E2EE) توسط واتس اپ است. این در حال تغییر است و در نهایت برای استفاده از واتس اپ در وب ، مک اواس، ویندوز یا پورتال دیگر نیازی به داشتن گوشی در این نزدیکی نخواهید داشت.

از امروز، واتس اپ از کاربران دعوت می کند نسخه بتا چند دستگاهی خود را امتحان کنند. شما می توانید از این سرویس در گوشی و حداکثر چهار دستگاه دیگر استفاده کنید (البته به شرطی که آنها تلفن هم نباشند). واتس اپ روش چند دستگاهی را با گروه کوچکی از افراد از برنامه بتا خود امتحان می کند. بعداً می توانند از نسخه بتا انصراف دهند. واتس اپ با کمک آن کاربران، تجربه چند دستگاهی را بهینه کرده و برخی ویژگی های دیگر را قبل از پخش گسترده تر، به آن اضافه می کند.

اگرچه بسیاری از کاربران درخواست پشتیبانی از چند دستگاه را داشته اند، اما برای تحقق این امر از واتس اپ مدتی طول کشیده است. این قابلیت سیستمی را ایجاد کرده که رمزگذاری انتها به انتها را حفظ می کند در حالی که به افراد امکان می دهد داده ها مانند نام مخاطب، بایگانی و پیام های ستاره دار را در دستگاه ها همگام سازی کنند.

تاکنون، اپلیکیشن موبایل واتس اپ یک مجرای ضروری برای این سرویس بوده است. سایر پلتفرم ها مانند وب و اپ های دسکتاپ پیوندی امن و ثابت با اپ گوشی را حفظ کرده و محتوا را میرور می کردند. درصورتی باتری گوشی شما از بین می رفت یا مشکلی در اپ گوشی های هوشمند ایجاد می شد، دیگر نمی توانستید از واتس اپ در پلتفرم های دیگر استفاده کنید.

از طریق بتا چند دستگاهی، هر دستگاه دارای کلید هویت خاص خود است. در حال حاضر، کاربران برای مدیریت پیام های رمزگذاری شده یک کلید هویتی واحد دارند (به عنوان مثال شماره تلفن موجود در آنها). واتس اپ سیستم هایی را توسعه داده که می گوید کسانی که سعی می کنند دستگاه ها را به حساب کاربر اضافه کنند و تعداد دفعاتی که افراد برای تأیید هویت خود در همه دستگاه ها به حداقل می رسند، را از بین می برد. همچنین می توانید دستگاه های متصل را کنترل کنید و ببینید کدام یک از آنها به حساب شما متصل هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *