مایکروسافت به تازگی اعلام می کند که کاربران را از نصب ویندوز 11 روی اکثر رایانه های قدیمی منع نمی کند. اگرچه این شرکت همچنان به کاربران توصیه ‌‌می‌کند تا حداقل مشخصات مورد نیاز معرفی‌شده را برای نصب ویندوز 11 رعایت کنند، اما این محدودیت برای آن دسته از کاربرانی است که ‌‌می‌خواهند از طریق دریافت و نصب آپدیت، سیستم مجهز به ویندوز 10 خود را به ویندوز 11 به‌روزرسانی کنند.

این یعنی افرادی که از دستگاه‌‌هایی با پردازنده‌‌های قدیمی استفاده ‌‌می‌کنند، نباید دکمه به‌روزرسانی را بزنند بلکه ‌‌می‌بایست فایل ISO ویندوز 11 را دانلود و آن را به صورت دستی نصب کنند. مایکروسافت در ماه ژوئن امسال، حداقل مشخصات مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را اعلام و مشخص کرد که تنها پردازنده‌‌های نسل هشتم اینتل و مدل‌‌های بعد از آن، قادر به اجرای این نسخه از ویندوز  خواهند بود.

حال این شرکت ‌‌می‌گوید که این محدودیت‌‌ها، عمدتا برای کسب‌وکارها و شرکت‌‌هاست و کاربران عادی ‌‌می‌توانند با مسئولیت خود، ویندوز 11 را سیستمشان نصب کنند؛ البته این شرکت هیچ تضمینی در قبال سازگار درایورها و عملکرد کلی سیستم نمی‌دهد و نصب ویندوز 11 بدین شیوه را تبلیغ یا پیشنهاد نمی‌کند. همچنین این شرکت اعلام کرد سیستم‌‌هایی که از این طریق، به ویندوز 11 مجهز شوند، احتمالا به‌روزرسانی‌‌های ویندوز حتی آپدیت‌‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. در کل، این تصمیم مایکروسافت ‌‌می‌تواند میلیون‌‌ها پی‌سی را به جمع دستگاه‌‌های مجهز به ویندوز 11 اضافه کند.

مصرف کنندگان هنوز باید به دنبال دانلود یک فایل ISO و نصب دستی ویندوز 11 باشند، که احتمالاً اکثریت قریب به اتفاق این کار را نمی کنند. کسانی که می خواهند ویندوز 11 را نصب کنند با حداقل مشخصات واقعی آن را داشته باشند، به این معنی که نسل پردازنده ها اهمیتی ندارند، به شرطی که شما یک پردازنده 64 بیتی 1 گیگاهرتزی با دو یا چند هسته، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داشته باشید.

در کنار راه حل نصب ویندوز 11، مایکروسافت همچنین حداقل سیستم مورد نیاز خود را برای اضافه کردن پردازنده های بیشتر اصلاح می کند. سری Core X و Intel Xeon W در حال حاضر به طور رسمی برای ارتقاء ویندوز 11 و در کنار تراشه Core 7820HQ اینتل که در سرفیس استودیو 2 قرار داشته، پشتیبانی می شوند. در حال حاضر، ویندوز 11 به طور رسمی‌ روی دستگاه‌‌های مجهز به پردازنده‌‌های Zen 1 پشتیبانی نمی‌شود. طبق گفته مایکروسافت، این شرکت با همکاری AMD و پس از تجریه‌وتحلیل‌‌هایی که روی پردازنده‌‌های نسل اول AMD انجام داده، به این نتیجه رسیده تا این پردازنده‌‌ها به لیست پردازنده‌‌های قابل پشتیبانی اضافه نشوند.

اگرچه راهکارهایی برای نصب ویندوز 11 روی دستگاه‌‌های مجهز به این پردازنده‌‌های AMD وجود دارد، اما به گفته مایکروسافت، دستگاه‌‌هایی که حداقل مشخصات مورد نیاز را نداشته باشند، احتمال کرش کردن ویندوز در آن‌‌ها حدود 52 درصد بیشتر است. این در حالی است که در دستگاه‌‌های دارای حداقل مشخصات مورد نیاز، تا 99.8 درصد کرشی اتفاق نمی‌افتد. مایکروسافت قصد دارد تا اپلیکیشن PC Health Check خود را با اطلاعات جدید مرتبط با پردازنده‌‌های سازگار اینتل به‌روزرسانی کند و دقیق‌تر توضیح دهد که چرا سیستم‌‌های مختلف قادر به دریافت ویندوز 11 نخواهند بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *