مایکروسافت از یک لپ تاپ 249 دلاری جدید که به خاص برای بخش آموزشی K-8 طراحی شده با نام سرفیس لپ تاپ SE رونمایی کرد. این محصول شروع یک استارتژی آموزشی جدید برای مایکروسافت است که قصد دارد در حوزه کامپیوتر مبتنی بر آموزش وارد شود. لپ تاپ جدید دارای مشخصات سطح پایین است، ولی با نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 11 SE روان بازار می شود.

سرفیس لپ تاپ SE به طور انحصاری به مدارس و دانش آموزان فروخته می شود. این بخشی از تلاش بسیار گسترده تر با Windows 11 SE است، یک نسخه دانشجویی جدید که برای رقابت با سیستم عامل کروم طراحی شده که در ماه های آینده روی طیف وسیعی از لپ تاپ های ارزان قیمت عرضه می شود. در حالی که صفحه کلید و ترک پد موجود در مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو را حفظ می‌کند، بدنه تمام پلاستیکی دارای صفحه‌نمایش 11.6 اینچی است که تنها با وضوح 1366 در 768 پیکسل اجرا می‌شود.

تراشه سلرون N4020 یا N4120 اینتل قدرت سرفیس لپ‌تاپ SE را به همراه 4/8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه eMMC تامین می‌کند. این دستگاه یک دوربین جلوی یک مگاپیکسلی دارد که از 720P پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای جلسات تیمز خوب است. سرفیس لپ تاپ SE همچنین دارای یک پورت USB-A، یک پورت USB-C، یک کانکتور DC معمولی و یک جک هدفون 3.5 میلی متری است. این بدان معناست که این اولین لپ‌تاپ سرفیس است که بدون پورت شارژ مغناطیسی سرفیس مایکروسافت عرضه می‌شود.

با این حال، این تنها اولین مورد برای Surface Laptop SE نیست. مایکروسافت با سرفیس لپ‌تاپ SE تلاش زیادی برای تعمیر انجام می‌دهد و به مدارس اجازه می‌دهد اجزای داخل لپ‌تاپ را جایگزین کنند. پایه سرفیس لپ‌تاپ SE دارای پیچ‌های استاندارد است که به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد نمایشگر، باتری، کیبورد و حتی مادربرد را جایگزین کنند.

مایکروسافت 18 ماه گذشته را صرف صحبت با مدیران فناوری اطلاعات در مورد مشکلات مدیریت لپ‌تاپ در مدارس کرد و تعمیرپذیری یکی از نگرانی‌های اصلی بود. مایکروسافت قطعات سخت افزاری را از طریق ارائه دهندگان خدمات مجاز خود به فروش خواهد رساند، و این بدان معناست که مدارس می توانند قطعات را در سایت جایگزین کنند، به جای اینکه مجبور باشند دستگاه ها را برای تعمیر بفرستند و روزها یا هفته ها منتظر بمانند تا تعمیر شوند.

مایکروسافت Surface Laptop SE خود را در اوایل سال 2022 در آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن عرضه می کند. قیمت مدل پایه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 249 دلار و نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 329 دلار قیمت خواهد داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *