مدیاتک در اوایل این ماه از چیپست پرچمدار دایمنسیتی 9000 خود رونمایی کرد و بعداً شنیدیم که نسخه مقرون به صرفه تری به نام دایمنسیتی 7000 دریافت خواهد کرد. در آن زمان متوجه شدیم که سیستم روی چیپ آینده بر اساس فرآیند 5 نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته خواهد شد و امروز یک افشاگر اطلاعات بیشتری از این تراشه را درز کرده است.

پردازنده دارای دو دسته چهار هسته ای خواهد بود که یکی با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و دیگری 2.0 گیگاهرتز کار می کند. چهار هسته قدرتمند Cortex-A78 خواهند بود، در حالی که چهار هسته دیگر که به کارایی اختصاص دارند، Cortex-A55 می باشد. این تراز هسته ها بسیار شبیه به دایمنسیتی 1200 است، اما به جای داشتن تنظیمات 1+3+4، هر چهار واحد Cortex-A78 دارای سرعت کلاک برابر خواهند بود.

همچنین پردازش گرافیکی Mali-G510 MC6 خواهد بود – این گرافیک توسط ARM در اوایل سال 2021 ارائه شد، اما این اولین بار است که ما شاهد پیاده سازی آن در یک چیپست واقعی گوشی هوشمند هستیم. انتظارات ما چیپست دایمنسیتی 7000 برای قدرت بخشیدن به گوشی های هوشمند میان رده است. مدیاتک هنوز چیزی را به طور رسمی اعلام نکرده، اما شایعات حاکی از آن است که دستگاه های دارای این تراشه در اوایل سه ماهه اول 2022 وارد بازار خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *