خودروساز ژاپنی تویوتا در حال همکاری با شرکت چینی BYD برای ساخت یک خودروی الکتریکی است که در سال 2022 عرضه خواهد شد. مشارکت تویوتا و BYD به عنوان اقدامی از سوی شرکت ژاپنی برای پیگیری سریع توسعه مدل های خودروی الکتریکی خود مطابق با روند صنعت تلقی می شود.

تویوتا تحقیقاتی را بر روی خودروهای هیبریدی و سلول های سوختی هیدروژنی در خودروهای آینده خود دنبال کرده بود، اما پیشرفت آن با سرعت تکامل در بازار جهانی خودروهای برقی برابری نکرده است. تویوتا در حال حاضر چند خودروی برقی در بازار دارد، اما این برند کیلومترها با صدر فاصله دارد و سهم بازار ناچیزی در بازار رو به رشد سریع دارد.

گفته می شود که مشارکت تویوتا و بی وای دی اواخر سال آینده شاهد عرضه یک سدان الکتریکی کوچک و مقرون به صرفه در چین خواهد بود و خودروی الکتریکی جدید با قیمت 200000 یوان (30000 دلار) عرضه خواهد شد. به گفته تویوتا، این همکاری باعث می شود که BYD فناوری کلیدی را ارائه دهد که خودرویی جادار و مقرون به صرفه را به همراه خواهد داشت. انرژی آن توسط سلول های باتری تیغه ای BYD با شیمی بسیار بهبود یافته LFP تامین می شود.

BYD یک ارائه‌دهنده فناوری سریع در صنعت خودروهای برقی است و فناوری سلول‌های باتری تیغه‌ای اختصاصی آن توجه افراد بزرگ را در این صنعت به خود جلب کرده است. شایعه شده است که خودروی الکتریکی جدید تویوتا بی وای دی کمی بزرگتر از تویوتا کرولا است. هنوز برخی جزئیات کلیدی وجود دارد که هنوز برای خودروی الکتریکی جدید تویوتا در دسترس نیست. تویوتا و BYD هر دو از اظهار نظر در مورد اخبار منتشر شده از منابع داخلی خودداری کردند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *