اوپو اخیرا واحد پردازش عصبی جدید MariSilicon X خود را بر اساس فرآیند تولید 6 نانومتری معرفی کرد. هدف اصلی آن بهبود کیفیت عکس ها و ویدیوها و همچنین گسترش بیشتر مجموعه ویژگی های دوربین هایش است. اولین گوشی هایی که از آن استفاده می کنند، نسل بعدی سری Find X هستند که در سه ماهه اول 2022 معرفی می شوند.

MariSilicon X دارای یک ISP است، بنابراین اوپو به ISP موجود در اسنپدراگون 8 نسل 1 متکی نخواهد بود. این NPU همچنین از محدوده دینامیکی 20 بیتی و 120 دسی بل در تصاویر، پردازش RAW در ویدیوهای 4K پشتیبانی می کند. با استفاده از NPU، یک هوش مصنوعی می تواند الگوریتم های مختلفی را برای کاهش نویز، بازتولید رنگ بهتر، HDR، جزئیات بهبود یافته، محدوده دینامیکی و غیره اعمال کند.

ISP می تواند از پتانسیل کامل حسگر RGBW اوپو استفاده کند زیرا از جداسازی وایت کانال از RGB پشتیبانی می کند. تراشه NPU قادر است اعداد سنگین را هنگام انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی کاهش دهد و می تواند 18 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) انجام دهد و در انجام این کار عمدتا به لطف حافظه اختصاصی نیز کارآمد است.  

به طور معمول، NPU به حافظه سیستم متکی است، اما زمان پردازش را کاهش می دهد و انرژی را هدر می دهد، بنابراین اوپو با حافظه اختصاصی که قادر به انتقال داده 8.5 گیگابایت بر ثانیه است، آن را کاهش می دهد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، MariSilicon X زمانی در ابتدای سال آینده با گوشی های Find X که نویدبخش “پیشرفته ترین و قدرتمندترین تجربه تصویربرداری تا کنون” هستند، وارد بازار خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *