رگوگل مرتباً محصولات خود را از بین می برد، اما معمولاً جایگزین بهتر و قدرتمندتری ارائه می دهد. این بار گوگل در حال تعطیل کردن Currents و انتقال کاربران به Spaces است. اتفاقاً، گوگل Currents عناصر زیادی از گوگل پلاس داشت، پلتفرم رسانه اجتماعی که گوگل در برابر فیس بوک قرار گرفت و از دست داد.

گوگل تلاش زیادی کرد تا گوگل پلاس را به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی همه کاره و توانمند که به عنوان ابزار همکاری و بهره وری نیز عمل می کرد، معرفی کند. با این حال، پروژه شکست خورد. گوگل در سال 2019 گوگل پلاس را نابود کرد، اما چندین عنصر و اجزای آن را حفظ کرد. غول جستجو در نهایت گوگل پلاس را با Currents جایگزین کرد، اما اکنون این سرویس را نیز بسته است.

گوگل Spaces جایگزین Currents خواهد شد. این شرکت Spaces را به عنوان “مکان اختصاصی برای سازماندهی افراد، موضوعات و پروژه ها در گوگل ورک اسپیس” توصیف می کند. یکی از بزرگترین مزایای گوگل Spaces ادغام آن با Google Workspaces است. گوگل به تدریج Currents را منسوخ خواهد کرد، اما این روند در سال 2023 آغاز خواهد شد. با این حال، این شرکت از این زمان برای افزودن ویژگی‌ها به Spaces استفاده خواهد کرد.

گوگل همچنین در جستجو و قابلیت کشف، قابلیت‌های پلتفرم برای توسعه برنامه، و امنیت و انطباق در سطح سازمانی، از جمله حفاظت از داده، پیشگیری از از دست دادن داده (DLP) و پشتیبانی Vault سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت اساساً نشان داده که می‌خواهد Spaces قبل از تعطیل کردن نسل قبلی خود به جانشینی توانا تبدیل شود. گوگل قول داده است که در ماه های آینده یک جدول زمانی برای انتخاب انتقال داده و سایر نقاط عطف به اشتراک بگذارد. همچنین راهنمایی هایی را به مدیران و کاربران نهایی ارائه می دهد تا در انتقال کمک کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *