حتی اگر چند سالی است که Wi-Fi 6 وجود دارد، قیمت های گزاف سخت افزار Wi-Fi 6 – از جمله روترها – تا حد زیادی از پذیرش در مقیاس بزرگ جلوگیری کرده است. Linksys، سازنده تجهیزات شبکه آمریکایی، ظاهراً می‌خواهد با راه‌اندازی دو سیستم اینترنت مقرون‌به‌صرفه وای‌فای 6 مش، این وضعیت را تغییر دهد.

در حالی که لینک سیس مدتی است که روترهای Wi-Fi 6 را تولید می کند، مانند بسیاری از برندهای رقیب دیگر در ابتدا بر روی بخش پیشرفته برای علاقه مندان به فناوری و کاربران قدرتمند تمرکز داشت. به عنوان مثال، روتر مشبک Linksys Atlas Max 6E Wi-Fi 6 زمانی که در آوریل 2021 عرضه شد، قیمتی معادل 1200 دلار داشت.

اکنون که Wi-Fi 6 به محصولات نسبتاً مقرون به صرفه رسیده است، شرکت هایی مانند لینک سیس، بلکین و ایسوس توجه خود را بر روترها و سیستم های مش Wi-Fi 6 متمرکز کرده اند که هزینه یک دست و پا ندارند. در ژانویه لینک سیس Linksys Hydra Pro 6 را معرفی کرد – مقرون به صرفه ترین روتر مش وای فای 6 این برند تاکنون، با قیمت خرده فروشی 299 دلار. شش ماه بعد، این شرکت دو محصول جدید را معرفی کرد: Linksys Hydra 6 و Linksys Atlas 6 – که دومی مقرون به صرفه ترین سیستم مش وای فای 6 در خط تولید Linksys است. Linksys تاریخ انتشار هیچ یک از این سیستم ها را نگفته، اما تایید کرد که محصولات تا اوایل تابستان 2022 در دسترس خواهند بود.

روتر و سیستم مش Atlas 6 که در زیر Linksys Hydra Pro 6 قرار دارد، ادعا می شود که برای کار در خانه، بازی های معمولی و اهداف پخش 4K UHD ایده آل است. این روتر دارای قابلیت های دو باند بوده و از سرعت اینترنت تا یک گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. این روتر همچنین به لطف سه درگاه اترنت 1GbE از اتصالات سیمی پشتیبانی می کند.

لینک سیس روتر Atlas 6 را در سه پیکربندی ارائه می دهد. 1 بسته (149.99 دلار)، 2 بسته (279.99 دلار) و 3 بسته (349.99 دلار). در حالی که بسته 1 تا 25 دستگاه را پشتیبانی می کند و حدود 2000 فوت مربع را پوشش می دهد، بسته 2 عددی تعداد دستگاه های پشتیبانی شده را دوبرابر می کند و به 50 دستگاه می رساند و در عین حال پوشش را برای منطقه ای در حدود 4000 فوت مربع تضمین می کند. گران ترین سیستم (بسته 3) تا 75 دستگاه را پشتیبانی و مساحت بزرگی به وسعت 6000 فوت مربع را پوشش می دهد.

در مورد لینک سیس Hydra 6، با وجود اینکه این روتر، بسیار متفاوت از Atlas 6 به نظر می رسد، آنها سخت افزار تقریباً یکسانی را به اشتراک می گذارند – از جمله همان چیپست پردازنده (پلتفرم Qualcomm Immersive Home 214)، رم، و حافظه فلش. ویژگی اضافی Hydra 6 به نظر می رسد چهار پورت اترنت برای اتصال سیمی به جای سه درگاه Atlas 6 باشد.

Hydra 6 همچنین قرار است به تنهایی به عنوان یک روتر مستقل عمل کند، در حالیکه Atlas 6 قرار است به صورت گروهی کار کند (برای به حداکثر رساندن مزایای فناوری اینترنت مش). به گفته لینک سیس، Hydra 6 حداکثر 25 دستگاه را در مساحتی حدود 2000 فوت مربع پشتیبانی می کند. روتر Hydra 6 در یک گزینه ارائه می شود: یک روتر، بدون بسته های چندگانه، با برچسب قیمت 179.99 دلار – که کمی گران تر از 1 بسته Atlas 6 است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *