اینتل همراه با راه‌حل‌های گرافیک آرک، فناوری جدیدی موسوم به Smooth Sync رونمایی کرده که با نرخ تازه سازی صفحه داخلی را در کنار پشتیبانی از VESA Adaptive Sync ارائه می شود. این ویژگی برای لپ تاپ ها و دسکتاپ‌هایی با نمایشگرهای نرخ تازه‌سازی ثابت که از Adaptive Sync پشتیبانی نمی‌کنند، هدف قرار می‌گیرد.

این فناوری برای خنثی کردن اثر بریدگی صفحه‌نمایش ناشی از خروج فریم‌ها توسط پردازنده گرافیکی با نرخی بالاتر از نرخ تازه‌سازی نمایشگر کار می‌کند و به گیمرها اجازه می‌دهد V-sync را در بازی‌های خود روی «خاموش» تنظیم کنند و از کمترین تأخیر ورودی ممکن لذت ببرند. فناوری Smooth Sync اینتل کارکرد نسبتاً ساده‌ای دارد اما مشکل افزایش تأخیر با VSync یا محدود شدن نرخ فریم دهی را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

کارکرد فناوری گرافیکی Smooth Sync بدین گونه است که با غیر فعال باقی گذاشتن VSync نرخ فریم دهی را نامحدود می‌گذارد اما با اعمال فیلتر مخصوص خود، اثرات نامطلوب پدیده Screen tearing در صحنه را کاهش می‌دهد. ظاهراً با فناوری Smooth Sync اینتل می‌توان از بازی‌ها با تأخیر و Screen tearing کمتر لذت برد. این قابلیت بخشی از جدیدترین درایور اینتل برای پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist این کمپانی است و بر روی گرافیک‌های قدیمی‌تر کار نمی‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *