گوگل پنج ویژگی اصلی جدید را برای مرورگر خود در iOS ارائه کرده است. آنها روی سریع‌تر، ایمن‌تر و شخصی‌تر کردن گوگل کروم در آیفون و آیپد تمرکز می‌کنند. طبق پستی در وبلاگ رسمی گوگل، آپدیت بعدی کروم در iOS شامل ویژگی های زیر خواهد بود:

  • Enhanced Safe Browsing: این قابلیتی است که گوگل قصد دارد از نسخه دسکتاپ مرورگر خود به دستگاه های تلفن همراه بیاورد. با ایمن نگه داشتن کاربران از فیشینگ، بدافزارها و سایر تهدیدات مرتبط با وب، امنیت بهبود یافته ای را فراهم می کند. کروم به مشتریان خود در مورد وب‌سایت‌های بالقوه مضر یا درز ورود به سیستم/گذرواژه هشدار می‌دهد.
  • Improved auto-fill: مانند Microsoft Authenticator و اج، کاربران کروم می‌توانند از مرورگر به عنوان ارائه‌دهنده رمز عبور پیش‌فرض در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های شخص ثالث استفاده کنند. دیگر نیازی به ذخیره رمزهای عبور در برنامه استاندارد Notes نیست.
  • A better home page: گوگل می‌گوید بهبود صفحه اصلی، کشف محتوای مرتبط، دسترسی به تب های اخیر و باز کردن بوکمارک ها، فهرست خواندن، تاریخچه یا وب‌سایت‌های پربازدید را آسان‌تر می‌کند.
  • Enhanced translation: گوگل کروم در iOS از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای ترجمه بهتر وب سایت استفاده می کند. بروزرسانی آتی شناسایی زبان را بهبود می بخشد تا مرورگر بتواند زبان مورد نیاز را با دقت بیشتری تشخیص دهد و بفهمد که آیا نیاز به ترجمه آن دارد یا خیر.
  • Chrome Actions: در اینجا ویژگی دیگری وجود دارد که مستقیماً از کروم دسکتاپ به iOS ارائه می شود. این مرورگر به کاربران خود اجازه می‌دهد از دستورات زبان طبیعی برای انجام سریع‌تر کارها مانند «پاک کردن داده‌های مرور»، «باز کردن برگه ناشناس» یا «تنظیم کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض» استفاده کنند. ویژگی مشابه اخیراً در مایکروسافت اج روی دسکتاپ ظاهر شده است.

گوگل وعده داده است که در هفته‌های آینده «نوآوری‌های بیشتری» به کروم در iOS اضافه کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *