لاجیتک جی، شاخه‌ای که بر روی بازی‌های سازنده رایانه‌ و تجهیزات جانبی کنسول متمرکز بوده، اعلام کرده است که با Tencent Games همکاری می‌کند تا در اواخر سال جاری یک «کنسول دستی بازی‌های ابری» را عرضه کند.

این دو شرکت در حال مذاکره با تیم‌های Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now هستند، که احتمالاً به این معنی است که این سرویس‌ها خارج از جعبه پشتیبانی خواهند شد. آنها به گیمرها اجازه می دهند تا عناوین AAA را در حال حرکت بازی کنند. این اعلامیه صرفاً در مورد بازی های ابری صحبت می کند – حتی مشخص نیست که آیا بازی هایی می توانند روی خود دستگاه اجرا شوند یا خیر. این آن را از دستگاه‌هایی مانند Steam Deck که بر روی بازی‌های لوکال متمرکز است متمایز می‌کند (این کنسول دستی می‌تواند بازی‌های ابری را نیز انجام دهد، اما بدون اتصال 5G یا حتی 4G داخلی دست و پا گیر است).

این ممکن است بی ربط باشد، اما اوایل سال جاری یک ثبت اختراع 2020 توسط تنسنت توسط اعضای ساب ردیت r/SteamDeck کشف شد که رندرهایی از یک “کنسول کامپیوتر” را نشان می دهد. البته لاجیتک جی احتمالاً می خواهد سخت افزار ورودی را خودش طراحی کند. باز هم، این می تواند یک الگوی نامرتبط باشد، Tencent یک شرکت بزرگ است که در بسیاری از کارها نقش دارد. با این حال، فرم فاکتور کلی احتمالاً بسیار شبیه خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *