مایکروسافت اعلام کرده است که اولین آپدیت اصلی ویندوز 11 با نام “بروزرسانی 2022” اما بیشتر با نام “نسخه 22H2” در دسترس است. این نسخه شامل تعداد انگشت شماری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید است که عمدتاً بر روی بهبود تجربه موجود ویندوز 11 از طریق ایجاد بخش هایی مانند منوی استارت و نوار وظیفه با قابلیت های بیشتر متمرکز شده است.

تمرکز اصلی این آپدیت بیشتر روی بهره‌وری است که شامل ویژگی‌های جدیدی مانند Snap Bar که اکنون با حرکت دادن پنجره در بالای صفحه ظاهر می‌شود و شروع Snap Layouts را برای کاربران ماوس آسان‌تر کرده، می شود. منوی استارت اکنون پوشه‌هایی دارد و دارای یک ناحیه پین شده قابل تنظیم است که می‌تواند به سازماندهی منظم برنامه‌ها به منوی استارت کمک کند.

Taskbar همچنین شاهد برخی بروزرسانی‌ها بوده است، به‌طوری‌که برنامه‌هایی مانند Notification Center اکنون دارای دکمه مزاحم نشوید و دسترسی سریع به حالت تایمر فوکوس ویندوز 11 دارد. اکنون می‌توانید دستگاه‌های بلوتوث را مستقیماً از مرکز کنترل ویندوز 11 مشاهده و مدیریت کنید.

مایکروسافت همچنین قصد دارد با انتشار این نسخه در چند هفته آینده، پشتیبانی از ساب سیستم ویندوز برای اندروید را به 31 افزایش دهد. همچنین پیشرفت‌های کلی در مایکروسافت استور، از جمله توانایی جستجوی برنامه‌های اندروید، امکان بازیابی برنامه‌ها با یک کلیک، مشاهده اسکرین شات در نتایج جستجو و موارد دیگر وجود دارد.

یک منطقه برجسته اضافی با ویژگی‌های دسترسی جدید مانند زیرنویس‌های زنده و دسترسی صوتی است. زیرنویس‌های زنده به کاربران امکان می‌دهد زیرنویس‌ها را برای هر محتوای ویدیویی یا صوتی که در دستگاه شما پخش می‌شود روشن کنند، حتی اگر محتوای مذکور شرح‌های ارائه نشده باشد. دسترسی صوتی این امکان را فراهم می کند که کامپیوتر خود را به طور کامل با صدا، بدون نیاز به صفحه کلید یا ماوس کنترل کنید.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ با نسخه 22H2 سرعت بروز رسانی مایکروسافت است. در آینده، این شرکت قصد دارد «نوآوری مستمر» را به کاربران ویندوز 11 از طریق feature drops ویژگی‌ها خارج از بروزرسانی ویژگی پاییز سالانه ارائه کند، و انتظار می‌رود اولین feature drops از ماه آینده آغاز شود که ویژگی‌های جدیدی مانند Tabs در File Explorer و یک منوی جدید اقدامات پیشنهادی را به همراه خواهد داشت.

کاربران در ویندوز 11 می توانند اکنون به Windows Update مراجعه کنند تا ببینند آیا نسخه جدید در حال حاضر منتظر دانلود و نصب است یا خیر. مایکروسافت می‌گوید که عرضه نسخه 22H2 رویکردی سنجیده و مرحله‌ای دارد، به این معنی که بروزرسانی بلافاصله به همه ارائه نمی‌شود، اما به تدریج طی چند هفته آینده، زیرا مایکروسافت بازخوردها را رصد می‌کند و اطمینان می‌دهد که هیچ باگ نمایشی وجود ندارد.

کاربران ویندوز 10 همچنین می‌توانند مستقیماً از طریق Windows Update به نسخه 22H2 ارتقا دهند، اما سیستم مورد نیاز برای این نسخه تغییر نکرده است، به این معنی که اگر برای نسخه سال گذشته ویندوز 11 واجد شرایط نبودید، به‌روزرسانی 2022 نیز به شما پیشنهاد نمی‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *