گوگل امروز در جریان برگزاری رویداد خود، از جدیدترین پرچمداران سری پیکسل 7 خود با نسل دوم تراشه تنسور و بهبود دوربین پرده برداری کرده است. همانند سال گذشته این سری در دو مدل استاندارد و پرو ارائه می شوند. مدل معمولی با قیمت پایه 600 دلار در دسترس بوده، در حالیکه مدل پرو با نمایشگر بزرگتر و دوربین بهترش به قیمت پایه 900 دلار عرضه می شود.

گوگل پیکسل 7 پرو

پیکسل 7 پرو بهترین گوشی گوگل برای 12 ماه آینده یا بیشتر است و شامل برخی ویژگی های یک پرچمدار واقعی نظیر نمایشگر واضح با نرخ تازه سازی بالا، سنسور دوربین بزرگت، ظاهر متمایز، ویژگی های امنیتی و وعده های پشتیبانی طولانی نرم افزار می شود. با این اوصاف، تفاوت‌ها با پرو سال گذشته چندان زیاد نیست. همه اینها از چیپست جدید Tensor G2 و دوربین تله فوتو اصلاح شده استفاده می کنند. بیایید ابتدا به چیپست نگاه کنیم.

تراشه جدید تنسور G2 براساس لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده و نسبت به نسل اول با بهبودهایی همراه است. پیکربندی تراشه از 4 هسته Cortext-A55، دو هسته Cortex-A76 و دو هسته Cortex-X1 استفاده می کند. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G710 MC10 است که نوید افزایش عملکرد و کارایی را نسبت به G78 برای گرافیک می‌دهد، اما همچنین 35 درصد برای کارهای یادگیری ماشینی (چیزی که اپلیکیشن Pixel Camera به شدت از آن استفاده می‌کند) افزایش می‌دهد. همچنین یک هسته جدید تنسور و مودم جدید برای بوت وجود دارد.

واحد پردازش Tensor نسل بعدی قادر است وظایف یادگیری ماشین را 60 درصد سریعتر و 20 درصد کارآمدتر اجرا کند. این دستگاه مسئول ویژگی‌هایی مانند Photo Unblur است که مختص پیکسل 7 و 7 پرو است؛ از هوش مصنوعی پیشرفته گوگل برای حذف تاری و نویز عکس‌های قدیمی که سال‌ها پیش با هر تلفن قدیمی گرفته شده‌اند، استفاده می‌کند. مانند سال گذشته، این گوشی با 12 گیگابایت رم عرضه می شود و می توانید بین 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه را انتخاب کنید. اسلات microSD وجود ندارد، البته چیزی که دریافت می کنید یک اسلات نانو سیم کارت و یک eSIM برای خط دوم است.

بیایید دوربین های پیکسل 7 پرو را بررسی کنیم؛ ماژول اصلی همچنان از یک سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.31 اینچی (1.2 میکرومتر) با گزینه 4-در-1 باینینگ استفاده می کند که در پشت لنز f/1.85 با میدان دید 82 درجه قرار دارد. اگر می‌خواهید صحنه بیشتری را ثبت کنید، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (1.25 میکرومتر) با میدان دید 125.8 درجه وجود دارد. یکی از ارتقاهای امسال این است که لنز فوق عریض دارای فوکوس خودکار است که به آن امکان می دهد عکس های ماکرو بگیرد.

دوربین اصلی دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و همچنین لرزشگیر الکترونیکی است و می تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویژگی «بهبود گفتار» را اکنون می توان در حالت 4K/60fps نیز فعال کرد. این گوشی می‌تواند ویدیوی 10 بیتی HDR ضبط کند و گوگل با سازندگان برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت و تیک‌توک همکاری کرده تا ویدیوهای با کیفیت بالاتر را نیز برای آن‌ها فعال کند. برنامه دوربین از مهارت های یادگیری ماشین چیپست Tensor G2 برای ایجاد تاری سینمایی یا تثبیت فیلم های دستی حتی بیشتر استفاده می کند.

بعد، دوربین تله فوتو است که اکنون لنز طولانی‌تری با بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر (نسبت به 4 برابر نسل قبل) دارد. دسترسی بیشتر به قیمت یک سنسور کمی کوچکتر است (0.7 میکرومتر پیکسل به جای 0.8 میکرومتر)، اما همچنان وضوح 48 مگاپیکسلی دارد و به آن اجازه می دهد تا با جادوی خاص پیکسل به صورت دیجیتالی بیشتر زوم کند. دوربین سلفی برای صحبت در مورد آن وجود دارد، اما ما آن را برای گزارش پیکسل 7 در زیر می‌گذاریم.

صفحه نمایش 6.71 اینچی AMOLED در پیکسل 7 پرو باعث می شود که در کنار برادر معمولی خود قرار بگیرد. نه تنها به دلیل اندازه آن، بلکه به دلیل اینکه یک پنل QHD+ LTPO با نرخ نوسازی متغیر 10-120 هرتز است. کناره های نمایشگر به اندازه سال گذشته خمیده نیستند، اگرچه هنوز توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود. یک حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش نیز در آن وجود دارد که سریع و ایمن است. از طرف دیگر، می‌توانید از «بازگشایی با چهره» راحت‌تر استفاده کنید.

چند مورد دیگر باقی مانده که باید به آنها اشاره کرد، مانند باتری 5000 میلی آمپر ساعتی (ظرفیتی مشابه سال گذشته) که از شارژ سریع (در اصطلاح پیکسل سریع)، شارژ بی سیم و معکوس پشتیبانی می کند. این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. اگرچه یک میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما تقریباً یک میلی‌متر عریض‌تر از مدل سال گذشته است. بدنه فلزی این گوشی از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

گوگل پیکسل 7

پیکسل 7 نسبت به مدل پرو ارزان‌تر بوده و به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر است. به کوچکی 6a ارزان‌تر نیست، اما به کوچکی پیکسل‌های پریمیوم است. مانند پرو ، چیزهای زیادی از چیپست Tensor G2 استفاده می شود (6a از تراشه اصلی تنسور استفاده می کند). گوگل حافظه رم را 8 گیگابایت نگه داشته و شما می توانید بین 128 و 256 گیگابایت حافظه را انتخاب کنید. مانند مدل‌های قبلی، پیکسل 7 و 7 پرو تضمین می‌شوند که 3 بروزرسانی اصلی سیستم‌عامل (به نسخه 16 را دریافت کنند) و 5 سال وصله‌های امنیتی را دریافت کنند.

پیکسل 7 به دلیل صفحه نمایش 6.3 اینچی کمی کوچکتر از پیکسل 6 است. ابعاد فیزیکی این گوشی 155.6 در 73.2 در 8.7 میلی‌متر و وزن آن 197 گرم است. این صفحه نمایش همچنان یک پنل AMOLED تخت با رزولوشن فول اچ دی پلاس است، اما حداکثر روشنایی آن 25 درصد بیشتر از صفحه نمایش پیکسل 6 است. اگرچه این پنل جدید هنوز تنها دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز است. ما دوست داشتیم امسال 120 هرتز را ببینیم، حتی بدون LTPO، اما ارزش این گوشی نسبت به گلکسی اس 22 و آیفون 14 (که صفحه نمایش 60 هرتزی دارد) ارزان تر است.

ساختار باریک تر پیکسل 7 اجازه باتری کوچکتر با ظرفیت 4355 میلی آمپر ساعت داده است. با این حال، سخت افزار کارآمدتر و حالت Extreme Battery Saver می تواند 72 ساعت (از 48 ساعت) دوام بیاورد. بدون آن، شما به دنبال 31 ساعت یا بیشتر استفاده منظم هستید. مانند پرو، پیکسل 7 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (1/1.31 اینچ 1.2 میکرون) استفاده می کند و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی به آن ملحق شده است برای بزرگنمایی، گوشی به حسگر اصلی با وضوح نسبتاً بالا و پردازش تصویر Super Res Zoom گوگل (که به لطف قدرت پردازش اضافی موجود در چیپست G2 ارتقا یافته است) متکی است.

همانطور که قول داده بودیم، بیایید در مورد دوربین سلفی صحبت کنیم. این سنسور دارای وضوح بالاتر، 10.8 مگاپیکسل (از 8 مگاپیکسل سال گذشته) و همچنین میدان دید وسیع تری دارد – 92.8 درجه (از 84 درجه). اگرچه لنز هنوز فوکوس ثابتی دارد. همین امر در مورد پرو که از همان ماژول دوربین استفاده می کند نیز صدق می کند. قیمت نسخه پایه 128 گیگابایتی پیکسل 7 و 7 پرو به ترتیب 600 دلار و 900 دلار است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *