اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با پتانسیل بسیار زیاد است. نه تنها سرگرم کننده است، بلکه می تواند آموزشی، اجتماعی و آموزنده نیز باشد. اگر از آنچه در اینستاگرام می بینید ناامید شده اید یا از آنچه در اینستاگرام ارائه می دهد خسته شده اید، باید به فکر شخصی سازی فید اینستاگرام خود باشید. ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چگونه تجربه خود را در اینستاگرام به شما مرتبط تر کنید.

1. فهرست “Following” خود را پاک کنید

اگر در اینستاگرام هستید، احتمالاً برخی از حساب‌های مورد علاقه خود را دنبال می‌کنید. همچنین ممکن است محتوایی را که می‌خواهید بعداً مشاهده کنید، ذخیره می‌کنید یا دوباره مشاهده می‌کنید. اما هر چند وقت یکبار لیست افرادی را که دنبال می کنید مرور می کنید و پروفایل هایی را که دیگر برایتان جالب نیستند حذف می کنید؟

اگر یک سال پیش پروفایلی برای شما جالب بود، به این معنی نیست که همچنان جالب خواهد ماند. ممکن است محتوای آن تغییر کرده باشد یا موضوعاتی که کسی پست می‌کند دیگر مرتبط نباشد. اگر محتوایی را می‌بینید که خسته‌کننده یا آزاردهنده شماست، چند گزینه دارید: لغو دنبال کردن، گزارش کردن یا پنهان کردن آن از فید خود. به همین ترتیب، به همان روشی که می‌توانید آن‌فالو کنید، همچنین می‌توانید انواع محتوایی را که می‌خواهید ذخیره کنید Add to favorites را انجام دهید.

2. پست ها را به صورت زمانی مشاهده کنید

ممکن است فکر کرده باشید آنچه اینستاگرام به شما نشان می دهد از قبل به ترتیب زمانی است، اما همیشه اینطور نیست. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه آنچه می بینید به روز و به ترتیب زمانی است وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی لوگوی اینستاگرام در سمت چپ ضربه بزنید و Following را انتخاب کنید. پس از آن اینستاگرام فقط پست‌هایی را از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید به شما نشان می‌دهد و آنها به ترتیب زمانی خواهند بود. اگر می‌خواهید فید خود را بیشتر بهینه کنید، به جای انتخاب دنبال کردن، موارد دلخواه را انتخاب کنید و فقط پست‌هایی را از حساب‌هایی که مورد علاقه خود قرار داده‌اید مشاهده خواهید کرد.

3. از گزینه “Hide” استفاده کنید

هر چیزی که در اینستاگرام می بینید به شما گزینه ای برای “Hide” می دهد. چه تبلیغات یا پست های افرادی که دنبال می کنید، اگر دیگر برایتان جالب نباشد، می توانید آنچه را که می بینید پنهان کنید. پنهان کردن فقط به این معنی است که شما یک نفر را بی صدا می کنید و لزوماً او را لغو نمی کنید. با این حال، اگر استوری شخصی را پنهان کنید، همچنان پست های او را خواهید دید.

اگر نگران این هستید که وقت خود را در اینستاگرام تلف می‌کنید، ممکن است بخواهید محتوایی را که باعث می‌شود کارتان را به تعویق بیندازید مخفی کنید. اینستاگرام از شما می خواهد که با ارسال یک یادآوری برای توقف استفاده از برنامه هر چند دقیقه یک بار از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید. اگر والدین یا قیم هستید و نگران این هستید که نوجوانتان چقدر در شبکه های اجتماعی وقت می گذراند، می توانید تنظیمات نظارت والدین را در اینستاگرام نیز فعال کنید.

4. افراد و محتوا را بلاک کنید

اگر فید اینستاگرام شما پر از چیزهایی است که احساس خوبی در شما ایجاد نمی کند، می توانید محتوا را بلاک کنید. اگر محتوایی می‌بینید که باعث ناراحتی یا آزار شما می‌شود، می‌توانید آن را گزارش کنید. همچنین می توانید افرادی را که برای شما پیام های ناخواسته ارسال می کنند مسدود کنید. اگر شخصی را بلاک کنید، او نمی تواند با شما تعامل داشته باشد و همچنین نمی تواند نام شما را ذکر کند یا شما را در پست ها تگ کند.

اگر می خواهید یک مرحله اضافی را بردارید، می توانید اکانت اینستاگرام خود را به جای عمومی، خصوصی کنید. اگر این کار را انجام دهید، زمانی که شخصی درخواست کرده است شما را دنبال کند به شما اطلاع داده می شود و می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید اجازه دهید یا نه.

5. تبلیغاتی را که می بینید کنترل کنید

اگر مدام همان تبلیغات تکراری را مشاهده می‌کنید که در مورد شما صدق نمی‌کنند، می‌توانید آن‌ها را نیز مسدود، بی‌صدا یا گزارش کنید. وقتی به چیزی در اینستاگرام واکنش نشان می‌دهید، الگوریتم آن محتوا و همچنین محتوایی را که برای شما نامربوط می‌داند به شما نشان نمی‌دهد. با این حال، این فقط یک الگوریتم است، بنابراین اگر واقعاً می خواهید تبلیغاتی را که در اینستاگرام می بینید کنترل کنید، باید به Settings خود بروید و Ad Topics را انتخاب کنید. در اینجا، می‌توانید انواع تبلیغاتی را که می‌خواهید ببینید، انتخاب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *