پس از مدت ها انتظار گوشی سامسونگ نوت 9 از سوی این شرکت کره ای معرفی شد. این دستگاه امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این گوشی هوشمند مانند نسل های گذشته به جدیدترین قطعات سخت افزاری مجهز شده است. طراحی گوشی نوت 9 در مقایسه با نسل گذشته تغییرات زیادی را تجربه نکرده و همچنان شاهد استفاده از پنل های شیشه ای و فریم فلزی هستیم.

همچنین بدنه گوشی کماکان با استاندارد IP68 تا ۱.۵ متر زیر آب مقاوم بوده و وزن ۲۰۱ گرمی و ضخامت ۸.۸ میلی‌متر گوشی را نسبت به نسل قبل کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر کرده است. صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9 به ۶.۴ اینچ رسیده است. این پنل از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۶ پیکسل بر اینچ انتخاب شده و پوشش گوریلا گلس ۵ آن را محافظت می‌کند. صفحه‌نمایش نوت 9 از فناوری HDR10 برای نمایش گستره وسیع‌تر رنگ‌ها پشتیبانی کرده و طبق انتظار از ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن بهره می‌برد.

سامسونگ از تراشه جدیدی برای گلکسی نوت ۹ استفاده نکرده و همان پردازنده گلکسی اس 9 را انتخاب کرده است. به این ترتیب این گوشی در آمریکا و چین با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و در سایر نقاط دنیا با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ عرضه می‌شود. این تراشه‌های هشت هسته‌ای به ترتیب به پردازنده گرافیکی Adreno 630 و Mali-G72MP18 مجهز هستند. سامسونگ می‌گوید با بهینه‌سازی‌های انجام شده و سیستم خنک‌کننده مایع گوشی را حتی در سنگین‌ترین وظایف خنک نگاه می‌دارد.

گلکسی نوت 9 در دو نسخه یکی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم و دیگری با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. به این ترتیب با درگاه کارت حافظه می‌توانید حافظه گوشی را حداقل روی کاغذ تا یک ترابایت نیز افزایش دهید. دوربین قدرتمند، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های فنی گلکسی نوت 9 بوده و سامسونگ با بازبینی کامل دوربین (که البته از گلکسی اس 9 پلاس گرفته شده)، تحولی بزرگ در سیستم نرم افزاری آن ایجاد کرده است.

این سیستم از دو دوربین 12 مگاپیکسلی، یکی با دیافراگم متغیر F1.5/F2.4 و دیگری با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.4 تشکیل شده و سنسورهای آن توسط خود سامسونگ تولید شده‌اند. شاید تا اینجا همه‌چیز مثل گلکسی +S9 باشد، اما زمانی که هوش مصنوعی را اضافه می‌کنیم، داستان تغییر خواهد کرد. قابلیت‌های انقلابی جدید، تقریبا ثبت عکس‌های بد را غیر ممکن خواهد کرد چرا که گلکسی نوت 9 هوشمندانه تشخیص می‌دهد که به چیزی نگاه می‌کنید.

این دوربین قدرتمند، تنظیمات رنگ مثل کنتراست، بالانس رنگ سفید، اکسپوژر و موارد دیگر را بهینه می‌کند و با تشخیص بخش‌های تار یا سوسو زدن قسمت‌های مختلف، می‌توانید مجددا صحنه مورد نظر را با کیفیتی بالاتر ثبت کنید. علاقه‌مندان به عکاسی سلفی می‌توانند از دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با قابلیت‌های همچون HDR خودکار و فیلم‌برداری 2K استفاده کنند. وجود لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و زوم دو مرحله‌ای اپتیکال هم از دیگر ویژگی‌های مهم دوربین اصلی هستند.

قلم S-Pen گلکسی نوت 9 حالا به بلوتوث مجهز شده است. این ویژگی قابلیت‌ّهای مختلفی را به قلم S-Pen اضافه می‌کند. به‌طور مثال می‌توانید از دکمه آن به عنوان ریموت شاتر دوربین استفاده کنید. در هنگام پخش اسلایدشو پاورپوینت می‌توانید از آن برای رفتن به اسلاید بعدی یا قبلی استفاده کنید. علاوه بر این با انتشار SDK قلم برای توسعه‌دهندگان در آینده قابلیت‌های بیشتری را از S-Pen شاهد خواهید بود.

قلم S-Pen به این ترتیب نیازمند باتری و شارژ است. به گفته سامسونگ برای شارژ کردن کافیست آن را درون گوشی قرار دهید. S-Pen در کمتر از یک دقیقه شارژ شده و نیم ساعت دوام شارژ دارد. خوشبختانه قابلیت‌های قبلی S-Pen مثل یادداشت‌برداری نیازی به شارژ بودن قلم نخواهد داشت.

پشتیبانی از حالت DeX یکی دیگر از نقات تمرکز سازندگان بوده است. بر خلاف محصولات قبلی، دسترسی به حالت دسکتاپی در گلکسی نوت ۹ بدون نیاز به داک مخصوص امکان‌پذیر است. در عوض، در صورتی که نیاز باشد، کاربران با استفاده از کابل USB-C به HDMI می‌توانند دستگاه را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنند. خوشبختانه در این حالت امکان یادداشت‌برداری نیز برای کاربران وجود دارد.

گلکسی نوت 9 با اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال سامسونگ قول داده تا انتشار آپدیت اندروید 9 زیاد طول نکشد. از دیگر موارد قابل توجه در مورد دستگاه پیش رو می‌توان به پشتیبانی از شبکه فوق سریع LTE، ان اف سی، بلوتوث 5.0، رادیو FM (برای نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون) اشاره کرد. دستیار صوتی بیکسبی هم نقش پررنگی را در انجام سریع‌تر و راحت‌تر کارهای ایفا خواهد کرد.

سامسونگ تصمیم گرفته جدیدترین پرچمدار خود را به باتری بزرگتری مجهز کند. گلکسی نوت ۹ از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. این دستگاه از شارژ سریع و شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند. در گوشی سامسونگ نوت 9 از اسپیکرهای استریو با قابلیت Dolby Atoms استفاده شده است. این قابلیت باعث افزایش کیفیت صدای خروجی صدا می شود.

پیش‌فروش سامسونگ گلکسی نوت 9 از امشب آغاز می‌شود و تا 23 آگوست (1 شهریور) ادامه پیدا می‌کند. از تاریخ 24 آگوست (2 شهریور) نیز فروش رسمی پرچمدار تازه‌نفس سامسونگ آغاز خواهد شد. هرچند، متناسب با بازار کشورهای مختلف، زمان عرضه تغییر خواهد کرد. نسخه‌های 128 و 512 گیگابایتی گلکسی نوت 9 به ترتیب با قیمت‌های تقریبی 999 یورو و 1200 یورو به فروش می‌رسند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *