مایکروسافت به تازگی در مرورگر اج به کاربران هشدار می دهد تا از نصب مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس خودداری کنند. شرکت مایکروسافت در اقدام و تغییری جدید می‌خواهد کاربران سیستم عامل ویندوز را به نصب، دانلود و استفاده از مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج (Microsoft edge) ترغیب کند.

مایکروسافت از روش های مختلفی اقدام به خودداری کاربران از نصب این مرورگرها می کنند که یکی از آنها ظاهر شدن پنجره‌های پاپ آپ هنگام نصب مرورگرهای گوگل کروم یا فایرفاکس است. این پنجره‌های پاپ آپ به شما «هشدار» می‌دهند که این دو مرورگر را نصب نکنید چرا که «شما همین حالا مایکروسافت اج را دارید». اگر چه این پنجره پاپ آپ را می‌توانید به راحتی ببندید، اما مشخصا هدف مایکروسافت از انتشار این پیام امید به این مسئله بوده که در دانلود مرورگرهای دیگر تجدید نظر کرده و به مرورگر اج شانس کوچکی بدهید.

پیش از این، مایکروسافت تلاش کرد که کاربران تنها از طریق مرورگر اختصاصی به لینک‌های برنامه Mail دسترسی یافته و آن را باز کنند و همزمان با این کار پوش نوتیفیکیشن‌هایی برای کاربران گوگل کروم می‌فرستادند تا آن‌ها را برای استفاده از اج تشویق کنند.

تحلیلگران بسیاری بر این باورند که مایکروسافت به طور قطع، بازخوردهای منفی از سوی کاربران ویندوز دریافت خواهد کرد چرا که بسیاری از آن‌ها مرورگرهای اینترنتی دیگری را به صورت پیش فرض برای خود و رایانه‌شان تعیین کرده‌اند و انتخاب نوع مرورگر باید برعهده خودشان باشد. این در حالیست که مایکروسافت همواره در تلاش بوده است تا کاربران ویندوز ۱۰ را متقاعد کند مایکروسافت اج را جایگزین کروم یا فایرفاکس کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *