فناوری

رونمایی هواوی از گوشی گیمینگ میت 20 ایکس

هواوی در کنار معرفی از گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو، گوشی Mate 20 X را نیز معرفی کرد که قرار است صفحه‌نمایش، دوام شارژ و عملکرد بالاتری را در اختیارتان بگذارد.

میت 20 ایکس از نظر ظاهری شباهت فراوانی به میت 20 دارد. یک صفحه‌نمایش غول‌پیکر ۷.۲ اینچی از نوع AMOLED با وضوح 2244 در 1080 پیکسلی که برای بازی‌ها ایده‌آل است. این صفحه‌نمایش به فناوری HDR نیز مجهز شده تا تجربه‌ای عالی از تماشای فیلم‌ها داشته باشید. یک بردیگی قطره ای شکل هم در بالای نمایشگر به چشم می خورد.همچنین بلندگوی دوگانه به تجربه صوتی فراگیرتر در بازی‌ها و ویدئوها کمک خواهد کرد.

هواوی، میت 20 ایکس را هم به چیپست کرین 980 مجهز کرده است. این چیپست بر اساس معماری 7 نانومتری تولید شده و هواوی پیش از این نوید 20 درصد سرعت بالاتر و 40 درصد مصرف انرژی کمتر را در مقایسه با چیپست های نسل قبلی داده بود. هوش مصنوعی یکی از بخش هایی بوده که هواوی در طراحی کایرین 980 تمرکز بالایی روی آن داشته است. چیپست پردازنده ای 8 هسته ای دارد که شامل 3 خوشه هستند: 2 هسته برای کارکرد توربو، 2 هسته برای عملکرد طولانی مدت و در نهایت 4 هسته برای بهینه کردن مصرف انرژی برای هنگامی که گوشی وظیفه سنگینی را انجام نمی دهد. ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از سایر مشخصات فنی این گوشی هستند.

یکی از قابلیت های میت ایکس هواوی پشتیبانی از قلم است. هواوی برای میت 20 ایکس سیستم خنک کنندگی ویژه ای را در نظر گرفته که از ورقه های گرافن ساخته شده. چینی ها ادعا می کنند این سیستم حتی در حین بازی های با گرافیک بالا و برای مدت طولانی هم در دستان خنک می ماند.

میت 20 ایکس به باتری غول‌آسای ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که می‌تواند حدود ۶.۷ ساعت در بازی‌های سنگین دوام بیاورد. علاوه بر این سیستم خنک‌کننده گرافنی مایع این گوشی دمای پردازنده را کمتر از آیفون XS مکس و حتی گلکسی نوت ۹ نگه داشته تا نرخ فریم بازی‌ها پایدار شده و دوام شارژ نیز افزایش یابد.

میت 20 ایکس از همان دوربین سه‌گانه میت 20 پرو استفاده می‌کند. یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی پشت لنز واید عادی f/1.8 در کنار دوربین‌های ۲۰ مگاپیکسلی اولتراواید و ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو. اندروید 9 (پای) به همراه رابط کاربری اختصاصی هواوی، EMUI 9 برای گوشی در نظر گرفته شده است. میت 20 ایکس از چهارم آبان‌ماه در دو رنگ آبی نیمه‌شب و نقره‌ای شبحی (Phantom Silver) با قیمت ۹۰۰ یورو به بازار اروپا و سپس سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا