اپل ساعاتی پیش در برگزاری مراسم،از نسل جدید لپ تاپ مک بوک ایر با صفحه نمایش رتینا طراحی جدید و ویژگی‌های جذاب فراوان پرده برداشت.

لپ‌تاپ جدید اپل حالا از نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد که براساس ادعای آن‌ها ۴۸ درصد رنگ بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حاشیه‌های نمایشگر مک‌بوک ایر جدید ۱۵ درصد‌ باریک‌تر از نسل قبل بوده و به رنگ مشکی است. با وجود کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر، طراحان اپل موفق شده‌اند تا کماکان وب‌کم FaceTime HD را در لبه‌ی بالای نمایشگر جای دهند که بهینه‌ترین محل برای به تصویر کشیدن چهره‌ی کاربر از زاویه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

در سمت دیگر اپل از دو درگاه USB نوع C بر روی لپ تاپ جدید خود استفاده کرده و خبری از اسلات کارت میکرو اس دی نیست! با این حال این دو درگاه با پشتیبانی از تاندربولت 3 می‌توانند سرعت بالای انتقال اطلاعات را فراهم کنند. مک‌بوک ایر حالا به حسگر اثر انگشت تاچ‌آی‌دی اپل نیز مجهز شده است که در بالا و سمت راست کیبورد قرار دارد. به این ترتیب می‌توانید لپ‌تاپ خود را سریع‌تر آنلاک کرده و پرداخت‌های الکترونیکی را نیز به لطف چیپ ایمن Apple T2 انجام دهید.

و همانطور که احتمالا حدس می‌زدید، کیبورد جدید آن از همان مکانیزم پروانه‌ای که در مدل‌های چند سال اخیر مک بوک پرو دیده بودیم بهره می‌برد. این کیبوردی است که اپل در مک بوک پرو 2018 خود نیز از آن استفاده کرده بود. اسپیکر‌های جدید مک‌بوک ایر ۲۵ درصد بلندتر بوده و ۲ برابر بیس تولید می‌کنند. همچنین سه میکروفون برای استفاده از سیری از هر جای اتاق در این لپ‌تاپ پیش‌بینی شده است.

از نظر مشخصات داخلی، در اینجا یک پردازنده نسل هشتمی Core i5‌ اینتل قرار دارد که تا حداکثر 1.5 ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کنند. ظرفیت باتری نیز مطابق نسل گذشته خوب است، اپل ادعا می‌کند شما می‌توانید با هر بار شارژ کامل این لپ تاپ به صورت مستمر 12 ساعت کار کرده یا 13 ساعت از طریق آیتونز به تماشای فیلم بپردازید.

اپل همچنین از یک فلز آلیاژ جدید برای بدنه‌ی این دیوایس استفاده کرده است؛ به گفته‌ی این شرکت، مک بوک ایر 2018 از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی تولید شده است. رنگبندی آن نیز مطابق دیگر محصولات اخیر اپل خاکستری، نقره‌ای و طلایی است. وزن مک‌بوک ایر 2018 هم حالا به ۱.۲۴ کیلوگرم کاهش یافته است. قیمت پایه این دیوایس مجهز به پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایتی 1199 دلار خواهد بود. پیش فروش آن از امروز آغاز شده و عرضه آن نیز در 7 نوامبر (16 آبان ماه) انجام می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *