اپل لحظاتی پیش نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی تبلت‌های محبوب آیپد پرو را در دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی معرفی کرد. این آی‌پد جدید حاشیه‌های باریک‌تر داشته و با خلاصی از دکمه هوم از فیس آی‌دی استفاده می‌کند.

آیپد پرو 2018 اپل نخستین آیپد این شرکت لقب گرفته است که فاقد کلید هوم خواهد بود. این به اپل اجازه داده تا بیشتر فضای جلو را به نمایشگر اختصاص داده و در نتیجه حاشیه‌ها از هر چهار طرف کوچک‌تر شود. درست همانند آیفون ایکس،‌ اپل نام نمایشگر این تبلت جدید را Liquid Retina گذاشته است. به لطف باریک شدن حاشیه‌ها حالا آی‌پد پرو 2018 با همان صفحه‌نمایش 12.9 اینچی در ابعادی کوچک‌تر جای گرفته و آی‌پد پرو کوچک‌تر هم حالا صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی دارد. آی‌پدهای جدید با ضخامت تنها ۵.۹ و ۶.۹ میلی‌متر حالا ۲۵ درصد باریک‌تر هم شده و ۲۵ درصد هم حجم کمتری دارند.

هر دو آیپد پرو 2018 به فیس آیدی و دوربین TrueDepth مجهز شده‌اند که برای نخستین بار در آیفون ایکس با آن‌ها ملاقات کردیم. اما برخلاف گوشی های آیفون ایکس، ایکس اس و ایکس آر، این آیپد جدید فاقد یک قسمت ناچ است: در حقیقت حاشیه‌های بالای صفحه برای میزبانی از این سیستم‌های پیچیده کای بوده است. برای استفاده از فیس آیدی همچنین شما باید در حالت افقی از تبلت خود استفاده کنید، به طور مثال زمانی که آن به یک کیبورد متصل است.

اپل در جریان رویداد امروز، پردازنده‌ی هفت نانومتری و توانمند A12X Bionic را برای آیپد پرو جدید معرفی کرد، این پردازنده در بطن خود ۱۰ میلیارد ترانزیستور دارد و ماژول‌هایی همچون پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، واحد پردازش گرافیکی هفت هسته‌ای و موتور Neural مشابه A12 Bionic با توانایی انجام ۵ تریلیون محاسبه را دربرمی‌گیرد. CPU جدید که شامل ۴ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف است، در پردازش‌های تک‌ هسته و چند هسته‌ای به‌ترتیب ۳۵ و ۹۰ درصد ارتقاء یافته است. کوپرتینونشین‌ها ادعا دارند که GPU‌ جدید به‌لحاظ عملکرد ۱۰۰۰ برابر بهتر از نسل گذشته عمل می‌کند و در حقیقت توان گرافیکی آن در سطح کنسول ایکس‌باکس وان اس خواهد بود.

اپل به ظرفیت باتری آیپد پروهای جدید اشاره‌ای نکرد و صرفا مدعی شد که آیپد پروهای جدید می‌توانند تا ۱۰ ساعت کاربر را همراهی کنند. آیپد اپل برخلاف آیفون‌ها از درگاه لایتنین فاصله گرفت و حالا از USB-C استفاده می‌کند. این درگاه جدید درب دنیای تازه‌ای را به روی آیپد پرو باز می‌کند؛ به طور مثال آن حالا می‌تواند قدرت یک گوشی متصل به خود را نیز تامین کند. با این حال ظاهراً جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون حذف شده است.

آی‌پد پرو 2018 کماکان دارای ۴ اسپیکر مجزا با ووفر و توییتر اختصاصی برای بهترین تجربه صوتی است. این تبلت همچنین به اتصال LTE گیگابیتی (با eSIM) و بلوتوث ۵.۰ مجهز بوده و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیت نیز با فیلم‌برداری 4K60fps برای آن در نظر گرفته شده است.

در کنار خود آیپد، اپل از یک قلم Apple Pencil جدید نیز پرده برداری کرد. روشی که نیازمند بود قلم برای شارژ مستقیما به خود آیپد متصل شود تغییر پیدا کرده است. حالا آن از طریق یک بخش مغناطیسی به آیپد می‌چسبد یا شما می‌توانید آن را با شارژرهای بیسیم موجود در بازار، شارژ کنید. با قلم به آرامی بر روی صفحه آیپد خود ضربه بزنید،‌این کار باعث روشن شدن صفحه و اجرای خودکار اپلیکیشن Notes می‌شود.

اپل همچنین کیبورد قدیمی آیپد را ارتقا بخشیده و آن را با نام Smart Keyboard Folio معرفی کرده است که می‌توانید در دو زاویه مختلف با آن تایپ کنید. تیم کوک ادعا کرده است که بیش از 400 میلیون دستگاه آیپد در سراسر جهان به فروش رسیده است که می‌تواند از محبوبیت این تبلت آی او اسی خبر دهد.

آی‌پد پرو ۱۱ اینچی نسخه پایه (۶۴ گیگابایتی WiFi) با قیمت ۷۹۹ دلار و نسخه ۱۲.۹ اینچی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد. آی‌پدهای قبلی اپل نیز حالا ارزان‌تر شده‌اند و می‌توانید نسخه ۱۰.۵ اینچی پرو را با قیمت ۶۴۹ دلار خریداری کنید. زمان عرضه آی‌پد پرو 2018 نیز ۱۶ آبان خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *