در حالی که تا پیش از این تنها برخی شرکت های فناوری از روش اعطای جایزه به یابندگان آسیب پذیری های امنیتی نرم افزاری استفاده می کردند، اتحادیه اروپا در اقدامی به کاربران پیشنهاد کرد که بتوانند نقض امنیتی چهارده نرم افزار محبوب متن باز پیدا کنند، جایزه خواهد داد.

از جمله این نرم افزارها می توان به برنامه چندرسانه ای وی ال سی، برنامه امنیتی KeePass، ۷-zip  و Drupal اشاره کرد. میزان جایزه اعطایی از سوی اتحادیه اروپا از 25 هزار تا 90 هزار یورو (معادل ۲۸۶۰۰ دلار تا ۱۰۲۹۰۰ دلار ) در نوسان است.  علاقمندان تا ۱۵ آگوست سال ۲۰۱۹ برای شناسایی و اعلام مشکلات امنیتی فرصت دارند.

اتحادیه اروپا از سال 2015 به بررسی نرم افزار های متن باز پرداخته است و زمانی که نرم افزار رایگان و متن باز حسابرسی FOSSA عرضه شد، در معرض نقص در رمزنگاری OpenSSL بودند. این پروژه به مدت 3 سال تا سال 2017 به طول انجامید و تا زمانی که اولین بار طرح هایی را برای ارزیابی خطاهای احتمالی ارائه دادند.

اتحادیه اروپا که مروج استفاده از نرم افزارهای متن باز و رایگان است، تلاش می کند بدین شیوه امنیت آنها را هم افزایش دهد. افزایش امنیت کاربران در برابر حملات سایبری مهم ترین نتیجه اجرای این طرح است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *