کنسول و بازی

رفع مشکل اتصال کاربران ایرانی به سرورهای بازی PES 2019

حدود چند روزی بود که کاربران هنگام بازی PES 2019 به صورت آنلاین، با مشکل عدم اتصال به سرور بودند که نهایتا روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌ها حل مشکل  اتصال به سرورهای این بازی خبر داد.

به گفته بنیاد ملی بازی‌ها، به نظر می‌رسد که دلیل به وجود آمدن این مشکل از اتصال به آی پی های شرکت گوگل به وجود آمده که روی کاربران ایرانی بسته شده‌اند. در همین راستا علی فخار مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در همین رابطه گفت:

از همان ابتدا که مشکل به وجود آمد با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در تعامل بودیم تا بتوانیم پس از ریشه‌یابی مشکل را رفع کنیم. در ابتدا مشخص نبود که اختلال ایجاد شده به دلیل تحریم است یا آن که شبکه اینترنت داخلی باعث ایجاد مشکل شده است. همین مسئله و پیچیدگی‌های زیرساخت اینترنت روند رسیدن به نتیجه را کمی سخت کرده بود. متاسفانه بسیاری از کاربران نیز فکر می‌کردند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مسبب این مشکل بوده است و در فضای مجازی ما را شماتت می‌کردند در حالی که از همان ابتدا پیگیر حل مشکل بودیم. خوشبختانه تعامل و رویکرد بسیار مثبت وزارت ارتباطات باعث شد تا مشکل این بازی بالاخره رفع شود.

براساس گزارش‌های شرکت زیرساخت، عمده‌ی مشکلات مربوط به بخش آنلاین بازی PES 2019 روی شبکه ارائه‌دهندگانی چون شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین،‌ صبانت، های وب، مخابرات، ایرانسل و… هم‌اکنون رفع شده است و همچنان روند بررسی روی سایر ارائه دهندگان نیز ادامه دارد. به نظر می رسد درصدی از مشکل ایجاد شده نیز به دلیل اتصال به آی پی های شرکت گوگل به وجود می آید،  این آی پی ها از سمت گوگل به روی کاربران ایرانی بسته شده است.

کاربران این بازی در صورتی که هنوز در اتصال به بخش آنلاین این بازی مشکل دارند می‌توانند از طریق فر ircg.ir/fa/form/34 مشکل خود را گزارش دهند تا جهت رفع کامل مشکل پیگیری‌ها صورت پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا