DxOMark یک وب‌سایت معتبر فرانسوی است که یکی از معتبرترین مقیاس‌ها برای بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. تیم DxO سال‌هاست که به این فعالیت خود مشغولند، اما تا امروز هرگز به سراغ دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند و بررسی آنها نرفته بودند. اما این اتفاق رخ داد.

DxOMark با آزمایش و بررسی دقیق ۱۵۰۰ تصویر و بیش از ۲ ساعت ویدئو از ۱۳ گوشی هوشمند پرچم‌دار حالا امتیازها را برای این گوشی‌ها منتشر کرده است. جایگاه برتر این جدول در اختیار دوربین سلفی پیکسل 3 گوگل و گلکسی نوت 9 سامسونگ است و بعد از آنها دوربین Mi Mix 3 شیائومی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

آیفون XS Max هم با یک اختلاف 10 امتیازی نسبت به صدرنشینان جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. به طرز جالب و هر چند عجیبی گلکسی S9+ امتیاز کمتری از گلکسی نوت 9 کسب کرده است، در حالیکه دوربین‌های استفاده شده در آنها کاملاً مشابه است. البته این احتمال وجود دارد که دوربین گلکسی S9+ پیش از آپدیت دوربین مورد بررسی قرار گرفته باشد.

همان‌طور که می‌بینید پرچم‌دار هواوی میت ۲۰ پرو حتی با دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی امتیاز نه‌چندان خوب ۷۵ را کسب کرده و آیفون X سال گذشته نیز با امتیاز ۷۱ حرفی برای گفتن ندارد. به این ترتیب اگر تصاویر سلفی برای شما در اولویت هستند پیکسل ۳ بهترین انتخاب و اگر ویدئوهای سلفی را می‌خواهید گلکسی نوت ۹ بهترین گزینه است. سایر رقبا هم با اختلاف قابل توجهی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *