سال گذشته در کنفرانس I/O 2018 ، این کمپانی نگاه کوتاهی از ترکیب واقعیت افزوده با سرویس مسیریابی و نقشه خود را در معرض دید توسعه دهندگان قرار داد. این قابلیت دوربین تلفن های هوشمند را برای ایجاد نوع جدیدی از روش مسیریابی به کار می گرفت و نشانگرهای راهنمای انتخاب مسیر را به صورت زنده بر روی نمایشگر و در تعامل با اشیای دنیای واقعی نمایش میداد.

در آن زمان علاوه بر مسیرهای اصلی، برخی از مکان ها از جمله فروشگاه های محلی، رستوران ها و اماکن اضطراری جزو خدمات ارائه شده توسط گوگل بودند. با این که تقریبا یک سال از زمان نمایش این پیش پرده می گذرد هنوز خبری از نسخه نهایی گوگل مپ در کنار واقعیت افزوده نیست اما ظاهرا تعدادی از کاربران خاص گوگل در حال آزمایش و امتحان این ویژگی جالب هستند.

به گزارش وال استریت ژورنال که موفق به بررسی این مشخصه شده، هنگام آغاز مسیریابی، دکمه‌ای به عنوان Start AR پدیدار می‌شود. هنگام ضربه بر آن، قابلیت واقعیت افزوده فعال می‌شود و گوگل مپ از کاربر می‌خواهد دوربین گوشی خود را حرکت دهد تا این اپلیکیشن بتواند موقعیت کاربر را به دقت تشخیص بدهد. بعد از مشخص شدن موقعیت دقیق کاربر، گوگل مپ تصاویر دریافتی از دوربین کاربر را با تصاویر بخش Street View تطبیق می‌دهد. در نهایت، فلش‌های انیمیشنی بزرگی برای مسیریابی کاربر بر روی تصویر قرار می‌گیرد.

گوگل گفته که امکان استفاده از واقعیت افزوده در حین رانندگی ممکن نخواهد بود. «ریچل اینمن» که رهبری این پروژه را بر عهده دارد گفته که مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس برای زمان‌هایی خواهد بود که به عنوان مثال از مترو پیاده می‌شوید و نمی‌دانید برای رسیدن به مقصد کدام مسیر را طی کنید. برای این که گوگل مپس باعث نشود که افراد به طور پیوسته به نمایشگر گوشی خود خیره شوند و همچنین برای جلوگیری از تصادف‌های احتمالی، اپلیکیشن یادآور می‌شود که گوشی را کنار بگذارند. اگر کاربر این کار انجام ندهد صفحه به مرور زمان تاریک خواهد شد. این اتفاق همچنین برای صرفه جویی در مصرف باتری گوشی نیز می‌تواند مفید باشد.

احتمالا به این زودی‌ها شاهد فعال شدن گسترده این قابلیت نخواهیم بود. اما با فعال شدن آن، این قابلیت می‌تواند پتانسیل‌های زیادی را عملی کند و مثلا اطلاعات قابل توجهی را به‌صورت واقعیت افزوده در دسترس کاربران قرار دهد. همچنین گوگل با ترکیب گوگل ترنسلیت و گوگل مپ برای گردشگران خارجی، کار آن‌ها را برای مسیریابی و ترجمه تابلوها تا حد زیادی راحت‌تر می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *