سخت افزار

نسل جدید USB 4.0 با سرعت انتقال 40 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

اینتل و انجمن USB-IF از نسل جدید درگاه یواس بی با نام USB 4.0 با سرعت انتقال داده 40 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد.

همچنین استاندارد USB 4 بر مبنای تاندربولت ۳ قرار دارد. گروه توسعه USB گفته که پورت USB 4 با استفاده از دو کانال انتقال 20 گیگابیتی، توانایی انتقال اطلاعات به اندازه تاندربولت را دارد. سرعت بالای انتقال در این پورت باعث می‌شود که نمایشگرهای جانبی و کارت‌های گرافیک اکسترنال نیز بتوانند از این مزیت، بدون پرداخت هزینه گزاف بهره‌مند شوند.

این پورت، همانند پورت‌های USB نسل قبل، از کابل‌ها و دستگاه‌های USB 2.0 و USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این پورت با پورت و کابل‌های تاندربولت 3 شرکت اینتل نیز سازگار خواهد بود. استاندارد USB 4.0 می‌تواند انرژی را با حداکثر سرعت ۱۰۰ وات انتقال دهد و سرعت انتقال داده آن حداکثر به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و پهنای باند ویدیو آن برای دو نمایشگر ۴K یا یک نمایشگر ۵K کافی است.

USB 4 در کنار این مزایا می تواند به پایه ای برای یکپارچه سازی سیستم های اتصال مختلف تبدیل شده و نیاز به کابل ها و پورت های مختلف و متنوع را به حداقل برساند. این استاندارد اوایل تابستان به صورت رسمی تصویب خواهد شد و بیش از ۵۰ شرکت در تعیین پیش نویس استاندارهای آن نقش دارند. با این حال ممکن است برخی شرکت ها برای کاهش هزینه تولید از زیر بار استانداردهای USB-IF شانه خالی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا