مایکروسافت در زمان انتشار اولین نسخه رسمی از ویندوز 10 در سال 2015، یک سیستم موردنیاز برای پشتیبانی از این سیستم عامل معرفی کرد. اما طی سال‌های اخیر با اینکه نسخه‌های جدیدی از این سیستم عامل در اختیار قرار گرفت و قابلیت‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف به آن اضافه شد اما بازهم مشخصات این سیستم بدون تغییر باقی ماند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت در آستانه انتشار بروزرسانی May 2019 Update و نسخه 1903 از ویندوز 10، تصمیم گرفته است بالاخره مشخصات این سیستم موردنیاز را ارتقا دهد. هر چند که سیستم درخواستی به واقع بسیار ساده است، اما شاید برای سیستم و نوت بوک ها مناسب به نظر نرسد. سیستم های درخواستی ویندوز 10 در بروزرسانی Windows 10 1903 را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد.

حافظه رم 1 گیگابایت نسخه 32 بیتی و 2 گیگابایتی نسخه 64 بیتی
فضای هارد  برای نسخه 1809 به قبل:

  • 16 گیگابایت نسخه 32 بیتی
  • 32 گیگابایت نسخه 64 بیتی

برای نسخه 1903 ویندوز 10:

  • 32 گیگابایت
پردازنده  1 گیگاهرتز یا سریعتر پردازنده که دارای شرایط زیر است:

  • سازگار با ساختار نسخه 32 و 64 بیتی
  • پشتیبانی از PAE, NX و SSE2.
  • پشتیبانی از CMPXCHG16b, LAHF/SAHF, و PrefetchW برای نصب نسخه 64 بیتی
رزولوشن تصویر 800 در 600
گرافیک مایکروسافت دایرکت ایکس 9 یا بهتر با درایور WDDM 1.0

مایکروسافت تاکنون اطلاعاتی در مورد دلیل پیاده‌ سازی این تغییرات منتشر نکرده است. اما به نظر می‌رسد نیاز نسخه 1903 از ویندوز 10 به حداقل 7 گیگابایت حافظه خالی برای حافظه کش و همچنین نصب جدیدترین بروزرسانی‌ها، سبب شده است این تغییرات صورت بگیرد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد دلیل دیگر برای پیاده سازی این تغییرات درخواست مکرر کاربران بوده است. در طی سال‌های اخیر کاربران از مایکروسافت درخواست کرده بودند که مشخصات این سیستم موردنیاز را بروز کند تا پیش از نصب جدیدترین نسخه‌ها از ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های مختلف بتوان از عملکرد مناسب آن‌ها اطمینان پیدا کرد.

مایکروسافت همچنین تلاش می کند تا استراتژی هایی را ارائه دهد که به این شرکت در افزایش جذب اعتماد کاربران را نسبت به فرآیند به روز رسانی خود کمک نماید. بروزرسانی October 2018 Update که چیزی در حدود شش ماه از انتشار آن می‌گذرد هنوز از سوی بسیاری از کاربران ویندوز 10 مورد پذیرش قرار نگرفته است. چرا که بسیاری از سیستم‌ها هنوز هم پس از نصب این بروزرسانی با مشکل کندی سرعت و عملکرد روبرو می‌شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *