نرم افزار و اینترنت

شمار کاربران پریمیوم اسپاتیفای از مرز 100 میلیون نفر گذشت

طبق اعلام کمپانی اسپاتیفای، حالا بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر پولی در سرتاسر جهان با پرداخت حق اشتراک، از این سرویس استفاده می‌کنند که این یعنی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۲ درصدی هستیم.

همچنین تعداد کل کاربران اسپاتیفای نیز اکنون بالغ بر ۲۱۷ میلیون نفر است که از این تعداد حدود ۱۱۷ میلیون نفر، بدون داشتن اشتراک ویژه از سرویس رایگان استفاده می‌کنند. بااینکه اسپاتیفای از اواخر فوریه، سرویس خود را در هند راه‌اندازی کرده، اما در همین مدت نیز در جذب مخاطب در این کشور موفق عمل کرده است.

در سطح بین‌المللی، اسپاتیفای فاصله زیادی با مهم‌ترین رقیب خود یعنی اپل موزیک دارد که طبق گزارش ماه آوریل، از ۵۰ میلیون کاربر پولی بهره می‌برد. اما از نظر بازار آمریکا، اپل موزیک با داشتن ۲۸ میلیون کاربر رتبه‌ی اول را از آن خود کرده و باید خاطرنشان کنیم که ۲۶ میلیون کاربر آمریکایی از اسپاتیفای استفاده می‌کنند.

دیدترین گزارش مالی این شرکت، جاه‌طلبی‌های این شرکت در قبال  پادکست‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد. این کمپانی قصد دارد مدل تبلیغاتی مربوط به پادکست‌ها را تغییر دهد تا بتواند تبلیغات هدف‌مندتری را ارائه دهد. این شرکت به‌دنبال افزایش تعداد پادکست‌ها به‌عنوان راهی برای تقویت آینده خود است. همان‌طور که می‌دانید، پادکست‌ها ارزان‌قیمت بوده و مخاطبان اختصاصی و همیشگی خود را نیز دارند و اسپاتیفای نیز پیش از این نیز توانسته ازطریق تبلیغات پادکستی، سود خود را افزایش دهد.

اسپاتیفای اخیرا چند شرکت بزرگ تولیدکننده پادکست‌ها را خریداری کرده و در حال حاضر کاربران می‌توانند از طریق اسپاتیفای به بیش از ۲۵۰ هزار عنوان پادکست دسترسی داشته باشند. تا انتهای این فصل مالی، اسپاتیفای انتظار دارد آمار کل کاربران به ۲۲۲ تا ۲۲۸ میلیون برسد و برای آمار کاربران پولی هم عدد بین ۱۰۷ تا ۱۱۰ میلیون تخمین زده می‌شود. این کمپانی همچنین می‌گوید اسپیکرهای هوشمند گجت‌های مهمی برای افزایش رشد این سرویس محسوب می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا