نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت توانایی مکالمه کورتانا را بهبود می بخشد

دستیار دیجیتال مایکروسافت یا همان کورتانا چند وقتی است که از گوگل اسیستنت و الکسا عقب افتاده است. غول بزرگ نرم‌افزاری تلاش می‌کند کورتانا را به ابزاری کاربردی تبدیل کند تا در رقابت با سایر دستیاران مجازی، ازجمله گوگل و آمازون و اپل حرفی برای گفتن داشته و در هر جایی دردسترس کاربران باشد تا بتوانند از آن استفاده کنند.

حالا این شرکت قصد دارد با افزودن قابلیت های جدید برای گفتگو و محاوره، شرکتش را تا سطح رقبا بالا بکشد. حالا به نظر می رسد مهارت های گفتگوی این دستیار هوشمند هم مورد توجه سازنده قرار گرفته است. در جریان کنفرانس بیلد 2019 مایکروسافت، نمونه هایی از مهارت کورتانا برای ایجاد گفتگو و ادامه بحث با کاربر به نمایش گذاشته است.

همچنین، مایکروسافت می‌کوشد ویژگی مکالمه و تعامل کورتانا را ارتقا دهد تا به‌عنوان سرویسی کاربردی در سازمان‌دهی امور و در حوزه‌ی کسب‌وکار کاربردی باشد و کاربران شرکت‌ها از کورتانا استفاده کنند. سال جاری در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان، مایکروسافت نشان داد چگونه کورتانا می‌تواند با ویژگی مکالمه‌ در جلسات به‌کار برده شود تا بتواند به دستورهای صوتی واکنش نشان دهد و برای سازمان‌دهی جلسات و یادآوری موارد خواسته‌شده، بیش‌ازپیش در حوزه‌ی کسب‌وکار ایفای نقش کند.

غول نرم افزاری دنیا سال گذشته شرکت Semantic Machines را خریداری کرد تا بتواند هوش مصنوعی محاوره ای را توسعه دهد. این فناوری می تواند تمام سرویس های مایکروسافت و حتی دیگر شرکت ها را به یکدیگر پیوند دهد تا کورتانا اطلاعات زمینه ای کافی را برای اجرای صحیح درخواست شما به دست آورد. درنتیجه، دستیاران مجازی همچون کورتانا می‌توانند به درخواست‌هایی همچون اضافه‌کردن برنامه در تقویم یا سازمان‌دهی رزروها، واکنش و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

مایکروسافت قصد دارد چنین قابلیت‌های ارتقایافته‌ای در حوزه‌ی کسب‌وکار استفاده شود. قابلیت مکالمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی کورتانا به کارمندان کمک می‌کند براساس برنامه‌های جلسه پیش بروند و درصورت لزوم، تغییراتی در برنامه ایجاد کنند. ردموندی‌ها پیش‌بینی می‌کنند در آینده‌ای نزدیک، همان‌طورکه شرکت‌ها وب‌سایت اختصاصی خودشان را دارند، با سیستم اختصاصی دستیار مجازی خود کار خواهند کرد که برای تعاملات کاری و ارتباطی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

موتور هوش مصنوعی محاوره ای مایکروسافت از طریق فریمورک Bot در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد و با کورتانا هم ترکیب می شود. این اقدام را می توان نقطه عطفی در مسیر کورتانا دانست تا این دستیار هوشمند را در محصولات و پلتفرم های بیشتری ببینیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا