موبایل و تبلت

کالبدشکافی گوشی پیکسل 3A توسط iFixit

چندی پیش گوگل در کنفرانس I/O 2019 از جدیدترین گوشی های میان رده خود با عنوان پیکسل 3A و 3A ایکس ال رونمایی کرد و در همین راستا، کارشناسان iFixit به سراغ این گوشی ها رفته و میزان تعمیرپذیری آن را بررسی کردند.

متخصصین iFixit امتیاز 6 از 10 را برای پیکسل 3A در نظر گرفته‌اند که تعمیرپذیری قابل قبولی را نشان می‌دهد. به‌نظر کارشناسان این سایت، نمایشگر این گوشی بدون نیاز به وسیله حرارتی یا سشوار برای آب کردن مایه‌ی چسبنده‌ای که در بیشتر گوشی‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان آن را به سادگی از بدنه جدا کرد. به جای ماده چسبناک همیشگی، این سایت نوشته که گوگل از یک نوع ماده اسفنج‌مانند چسبنده که به‌راحتی می‌توان آن را جدا کرد، استفاده کرده است. مهم‌ترین عیب این رویکرد این است که احتمالا آب راحت‌تر از گوشی‌های دیگر از کناره‌های نمایشگر به درون گوشی راه پیدا می‌کند.

از سوی دیگر، قطعاتی که ممکن است به مرور زمان نظیر پورت USB-C و جک هدفون خراب شوند، ماژولار بوده و به راحتی می توان آنها را تعویض کرد. گوگل به طور حتم چند امتیاز دریافت می کند. همچنین تعویض باتری این گوشی ساده بوده، چراکه از ماده چسبنده استفاده شده که به راحتی قابل جداشدن از کیس است.به همین خاطر تا زمانی که پیکسل ۳a را از حمام دور نگه دارید، با تعویض قطعات مشکل‌دار، افزایش عمر آن امکان‌پذیر می‌شود. در ضمن گوگل باتری این گوشی را طوری تعبیه کرده که به راحتی جدا می‌شود.

جدای از اینکه برخی از قطعات قابل تعویض بوده، موانعی در تعمیر این گوشی وجود دارد. کارشناسان iFixit اشاره کردند که طیف گسترده ای از کابل های روبانی نازک که اتصال قطعات داخلی را در بر می گیرد، ممکن است از کار افتاده و یا به طور اتقاقی پاره شوند. شاید تعجب کنید، اما پیکسل 3 تنها امتیاز 4 از 10 را گرفته که دلیل آن به خاطر استفاده از پنل شیشه‌ای در قاب پشتی و خطر آسیب دیدن قطعات داخلی و پنل در هنگام باز شدن دستگاه باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا