نرم افزار و اینترنت

گوگل، اپلیکیشن بلااستفاده در موبایل را به کاربر اطلاع می دهد

بسیاری از کاربران در گوشی‌های خود، اپلیکیشن هایی دارند که از آنها به ندرت استفاده می کنند. حال گوگل در اقدامی قابلیتی به سرویس گوگل پلی افزوده و به کاربر اپلیکیشن های بلااستفاده در گوشی را اطلاع می دهد.

به گزارش وبسایت Android World، کاربران اندرویدی به تازگی از طرف گوگل پلی نوتیفیکیشن‌هایی دریافت می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید اپ‌های اضافی را از روی دستگاه خود پاک کنند. این نوتیفیکیشن که عنوان آن Clean up your device anytime است، به شما یادآوری می‌کند که برای آزادسازی فضای دستگاه خود می‌توانید اپلیکیشن‌های بلااستفاده را پاک کنید. اگر روی این نوتیفیکیشن تپ کنید، وارد گوگل پلی می‌شوید تا بتوانید فهرست همه اپلیکیشن‌هایی را ببینید که اخیرا از آن‌ها استفاده نکرده‌اید.

زمانی که شما بر روی هشدار مورد نظر ضربه می‌زنید، وارد برنامه Google Play Store خواهید شد و لیستی از برنامه‌های نصب شده از پلی استور که برای مدتی از آنها استفاده نکرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. هر برنامه توضیحاتی خواهد داشت که در آن نشان داده شده است آخرین بار چه زمانی آن را باز کرده‌اید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند برنامه آنها را از گوشی خود حذف (uninstall) کنید. پلی استور همچنین به شما اطلاع خواهد داد که چه میزان از فضای گوشی با حذف این برنامه‌ها خالی شده است.

این یک قابلیت بسیار کوچک اما در عین حال کاربردی است. هرچند که هنوز مشخص نیست آیا برای نقاط دیگر جهان نیز عرضه خواهد شد یا تنها محدود به هلند خواهد بود. علاوه‌براین مشخص نیست که بعد از اینکه چه مدت از یک برنامه استفاده نشود، این هشدار برای حذف آن بر روی گوشی ظاهر خواهد شد. اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک گوگل درخصوص این ویژگی توضیحات بیشتری ارائه خواهد داد.

اگر می‌خواهید همین حالا دست به کار شوید و قصد ندارید منتظر نوتیفیکیشن گوگل بمانید، به راحتی می‌توانید در اپ Google Play Store به این بخش دسترسی داشته باشید. کافی است این برنامه را باز و روی منوی همبرگری سمت چپ کادر جستجو تپ کنید. حالا به بخش My apps & games بروید و به سمت چپ اسکرول نمایید تا صفحه برنامه‌های نصب‌شده باز شود. اکنون منویی که با علامت سه خط در سمت چپ نوار Storage دیده می‌شود را انتخاب کنید تا بتوانید صفحه مربوطه را ببینید. در این صفحه اپ‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را انتخاب و در نهایت آن‌ها را حذف نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا