شرکت Panic از کنسول دستی جدید خود رونمایی کرد که دارای یک دستگیره منحصربه‌فرد برای تجربه بازی‌های ویدیویی است. کنسول دستی توسط شرکت پنیک ساخته شده که بازی‌دوستان آن را با بازی فایرواچ (Firewatch) می‌شناسند. این شرکت که در ابتدا تنها به ساخت بازی مشغول بود، به یک ناشر تبدیل شد و حالا صاحب یک پلتفرم جذاب است!

این کنسول زردرنگ ابعاد خیلی کوچکی دارد و به‌راحتی در جیب جای می‌گیرد. صفحه نمایش آن هم سیاه و سفید است و در مجموع با وسیله‌ای خاص و منحصربه‌فرد طرف هستیم. عجیب‌ترین بخش کنسول را هم می‌توان دستگیره‌ای دانست که در سمت راست آن تعبیه شده و قرار است در بازی‌های مختلف، کاربردهای گوناگونی داشته باشد و با حرکت در دو جهت مختلف، اتفاقاتی را در بازی‌ها رقم بزند.

تا اینجا چند سازنده مشهور مستقل، برای ساخت بازی برای این کنسول قرارداد بسته‌اند، از جمله کیتا تاکاهاشی، سازنده بازی Katamari Damacy; Zach Gage و بنت فادی، طراح بازی Getting Over It و QWOP است. این کنسول بسیار کوچک به نظر می‌رسد، سایز آن 74  دذ  76  در  9 میلیمتر بوده و صفحه نمایش آن تنها 2.7 اینچ است. وجود هندل آنالوگ را نیز باید یک نوآوری به حساب بیاوریم.

از دیگر ویژگی‌های این کنسول در کنار اتصال به وای فای، داشتن بلوتوث و پورت USB Type-C است. سیستم عامل کنسول نیز به شکل اختصاصی توسط پنیک ساخته شده است. هنوز گفته نشده که پلی دیت با یک بار شارژ شدن تا چند ساعت به شما اجازه بازی کردن می‌دهد اما ظاهرا در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

پلی‌دیت که شرکت پنیک آن را با همکاری شرکت سوئدی Teenage Engineering تولید می‌کند، در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد و هر ۱۲ بازی آن که با عبارت «فصل اول» شناخته می‌شوند، برای خریداران کنسول رایگان خواهند بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *