فناوری

سامسونگ از فناوری جدید برای واحد پردازش شبکه عصبی رونمایی کرد

سامسونگ فناوری جدید NPU را معرفی کرده است که به هوش مصنوعی  اجازه می دهد سریعتر و کارآمدتر از گذشته عملل کند و فضای کمتری نیز روی تراشه حافظه اشغال کند.

این تکنولوژی از Quantization Interval Learning بهره می برد که شبکه عصبی 4 بیتی است و می تواند دقتی شبیه به شبکه های 32 بیتی داشته باشد. این موضوع به معنای آن است که واحد پردازش شبکه عصبی در مقایسه با گذشته به سخت افزار و واحد پردازشی کمتری نیاز دارد. سامسونگ اعلام کرده این فناوری باعث افزایش 8 برابری سرعت و کاهش 40 تا 120 برابری تعداد ترانزیستورها می شود.

اگر برای شما سوال است که اصلا چنین موضوعی چه سودی دارد، جالب است بدانید که این کار برای NPU با سرعت بالاتر بسیار مفید است چرا که استفاده از قدرت را کاهش می دهد. در نتیجه کاربران می توانند کارهای ساده مانند تشخیص چهره و تایید بیومتریک (اثر انگشت، عنبیه و تشخیص چهره) را با سرعت و حجم کمتری انجام دهند. افزون بر این وظایف پیچیده تر را نیز می توانید در محیط گوشی خود اجرایی کنید.

به علت سرعت بالای عملیات های NPU بر پایه QIL، سامسونگ به دنبال استفاده از آن در تجهیزات مختلف مانند خودروهای خودران و محصولات واقعیت مجازی است. این غول فناوری کره ای اعلام کرده این فناوری را در آینده نزدیک در تراشه های موبایل و همچنین دیگر محصولات مانند سنسورهای هوشمند مورد استفاده قرار می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا