فناوری

نتایج ارزیابی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت و تلفن همراه اعلام شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، بی‌سیم و تلفن همراه مربوط به ۶ ماهه دوم سال ۹۷ را منتشر کرد.

مجید حقی در رابطه با این موضوع اعلام کرد:

در این ارزیابی که به منظور شفاف‌سازی وضعیت موجود اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات، تقویت فضای رقابتی میان اپراتورها و ارتقای کیفیت خدمات انجام شده است شرکتهای شاتل، آسیاتک، رهام داتک، پیشگامان، صبانت، پارس آنلاین، های وب، فن آوا، مخابرات ایران و حلما گستر به ترتیب رتبه‌های یک تا ده را در حوزه خدمات اینترنت ثابت و شرکتهای ایرانسل و مبین‌نت در حوزه خدمات اینترنت بی‌سیم به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند. در حوزه خدمات اینترنت ثابت تنها ده اپراتور تاثیرگذار که دارای بالاترین سهم بازار بودند مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. حقی اظهار کرد: در حوزه خدمات تلفن همراه نیز شرکتهای همراه اول، خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل به ترتیب رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری رگولاتوری درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورها تصریح کرد که اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات در دو بعد مشتری و رگولاتوری ارزیابی شده‌اند که البته شاخصهای بعد مشتری وزن بیشتری دارد.

وی در تشریح شاخصهای ارزیابی این ابعاد اشاره کرد که اپراتورها در بعد مشتری با شاخصهای عملکردی، رضایت مشتری، وضعیت بازار و پشتیبانی مشتری و در بعد رگولاتوری با شاخصهای میزان پایبندی به قوانین و مقررات، تعهدات توسعه و اجرا، تعهدات مالی و ارزیابی‌های ادارات کل تنظیم مقررات مناطق سنجیده شده‌اند.

حقی با اشاره به استمرار ارزیابی‌ها تاکید کرد، تلاش می‌کنیم بازه‌های زمانی ارزیابی اپراتورها را کوتاهتر کرده و ارزیابی‌های بعدی را بصورت فصلی و در بازه زمانی سه ماهه انجام دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا