طبق گزارش وال استریت ژورنال، فیسبوک و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بر سر نقض مکرر حریم خصوصی کاربران به توافق رسیده‌اند. طبق این گزارش، کمیسیون تجارت فدرال پرداخت جریمه ۵ میلیارد دلاری از طرف فیسبوک را تایید کرده و این موضوع برای بررسی نهایی به وزارت دادگستری ارجاع شده است. معلوم نیست که بررسی این پرونده برای پرداخت جریمه چه مدت طول می‌کشد.

نکته جالب این است که این رقم رکورد بالاترین نرخ جریمه نقض حریم خصوصی در کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده را شکسته است چرا که رقم پیشین 22.2 میلیون دلار بوده که در سال 2012 نسبت به گوگل اعمال شده بود. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از سال گذشته تحقیقات خود را در مورد فیس بوک آغاز کرد تا مشخص کند در ماجرای کمبریج آنالیتیکا که منجر به افشای میلیون ها داده کاربران شده بود نقش فیس بوک تا چه حد خطرناک تلقی می شد.

در ماه آوریل، طبق گزارش‌های منتشر شده فیسبوک ۳ میلیارد دلار را برای پرداخت جریمه کنار گذاشته است. اگرچه معلوم نیست این جریمه ۵ میلیارد دلاری دقیقا مربوط به کدام پرونده این شرکت است، ولی بعد از جریان کمبریج آنالیتیکا این شرکت زیر ذره‌بین قرار گرفت و البته بعد از آن هم فیسبوک چند بار دیگر به خاطر مشکلات مربوط به نقض حریم خصوصی توجهات زیادی را جلب کرد.

در جدیدترین گزارش مالی منتشر شده از طرف فیسبوک، این شرکت طی سه‌ماهه اخیر موفق به کسب درآمد ۱۵.۱ میلیارد دلاری شده است که ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود. اگر این جریمه در نهایت به تایید برسد، فیسبوک‌ با فاصله‌ی زیادی رکورددار پرداخت جریمه برای کمیسیون تجارت فدرال می‌شود

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *