موبایل و تبلت

آیفون‌ها سال 2021 به Face ID و Touch ID زیر نمایشگر مجهز می شوند

به تازگی یکی از افشاگرهای معروف محصولات اپل، مینگ چی کو پیش‌بینی کرده است که آیفون‌ها در سال 2021 به دو روش احراز هویت بیومتریک مجهز می‌شوند. به گفته این افشاگر معروف، اپل در آیفون‌های سال 2021 علاوه بر قابلیت Face ID، با استفاده از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش قابلیت Touch ID را هم باز خواهد گرداند.

درست است که این روزها شاهد پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد محصولات اپل هستیم، اما با کمی تأمل در مورد گفته های آقای کو درمی‌یابیم که پیش‌بینی او چندان هم دور از ذهن و عجیب نیست. اپل هیچگاه اولین شرکتی نبوده که یک ویژگی جدید را پیاده سازی می‌کند، در عوض منتظر می‌ماند تا فناوری جدید به بلوغ کامل برسد تا بتواند تجربه کاربری کاملاً مطمئن و پرداخت شده‌ای را ارائه کرده و از همان ابتدا نظر مثبت کاربرانش را جلب کند.

در حال حاضر فناوری سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش نسبت به نسخه‌های قدیمی کند‌تر است و دقت مناسبی ندارد، به همین دلیل اپل استفاده از فناوری را در محصولات جدید خود به تعویق انداخته است. در صورتی که گزارش منتشر شده از مینگ چی کو تحقق پیدا کند، در سال 2021 شاهد اولین گوشی آیفون با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش خواهیم بود.

مینگ چی کو به چند مسئله نیز اشاره کرده که اپل قبل از انجام چنین کاری باید آن ها را برطرف کند. میزان مصرف انرژی، وسعت محدوده اسکن، ضخامت ماژول و نرخ بازده تولید فرایند لمینیت، برخی از موانع اصلی هستند که اپل باید از آن ها عبور کند. تحلیلگران معتقدند که این شرکت می تواند ظرف 18 ماه آینده این کار را انجام دهد.

اپل احتمالاً در زمان مناسب از فناوری اثر انگشت در زیر نمایشگر اولتراسونیک کوالکام استفاده خواهد کرد و تا آن زمان باید طبق برنامه‌ریزی انجام شده کار کند. Ming-Chi Kuo همچنین می‌افزاید که مدل‌های آینده ساعت هوشمند اپل موسوم به اپل واچ ممکن است فناوری‌های بیومتریک بالا را برای امنیت بیشتر به کار گیرند، اگرچه که تاکنون هیچ مدرکی از این اقدام اپل در دست نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا