شرکت PrimateLabs روز گذشته از نسخه جدید پلتفرم گیگ‌بنچ 5 رونمایی کرد. این پلتفرم جدید هم اکنون برای ویندوز، مک، آی او اس و بزودی اندروید منتشر شده است. به گفته سازندگان، در نسخه جدید هر دو سیستم محاسباتی CPU و GPU به گونه ای کار می کند که چالش های دستگاه را هنگام اجرای جدیدترین اپلیکیشن ها، مدل می کند. همچنین از حالت تاریک موجود در سیستم های iOS و macOS هم پشتیبانی می کند.

نسخه جدید این پلتفرم، پشتیبانی از نسخه های 32 بیتی پردازنده ها و سیستم عامل ها را کاهش می دهد. با حذف پروسه، فرآیند بنچمارک اکنون شامل آزمایش های معیار بهتر با مجموعه داده های بزرگتر و مدت زمان اجرای طولانی تر است. با نگاهی به پیشرفت های گیگ بنچ 5، نوعی جدیدی از ردپای حجم کاری موجود را افزایش می‌دهد تا اثر عملکرد حافظه بر روی پردازنده را در نظر بگیرد. همچنین حالت های جدیدی از بنچمارک های چند رشته ای وجود دارد که به پلتفرم امکان عملکرد بهتر اپلیکیشن های چند رشته ای را فراهم می کند.

افزون بر این، تغییراتی نیز در فرم محاسباتی GPU اعمال شده و حالا از Vulkan, CUDA, Metal, و OpenCL پشتیبانی می کند. همچنین تست های بنجمارک جدید، مدل های الگوریتمی GPU را تسریع می دهد و می توان دانست که به طور مصنوعی چه نرم افزار هایی روی گوشی قدرت بیشتری را به GPU اعمال می کند. گفتنی است که داشتن یک فرآیند محاسبه کاملاً جدید به این معنی است که نمرات گیگ بنچ 5 را نمی توان با گیگ بنچ 4 و یا نسخه های فرعی آن مقایسه کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *