به نظر می رسد که فیسبوک استراتژی دستگاه های اتصال کننده را به تلویزیون آورده است. این شرکت امروز از گجتی جدید با نام Portal TV رونمایی کرده که یک لوازم جانبی روی تلویزیون برای چت تصویری در نمای گسترده تر است. فیسبوک پورتال تی‌ وی را ۱۵۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است و ۱۴ آبان به بازار عرضه خواهد کرد.

پورتال تی‌وی جدیدترین دستگاه این شرکت است که در کنار دو نمایشگر هوشمند 10 اینچی پورتال و 8 اینچی پورتال مینی معرفی شده بود. اتصال پورتال تی‌ وی به تلویزیون از طریق کابل HDMI صورت می‌گیرد و پس از اتصال کاربران می‌توانند با کمک دوربین ۱۲۰ درجه تعبیه شده در آن، تماس‌های تصویری با دیگر افراد لیست مخاطبین فیسبوک یا واتس اپ خود برقرار کنند. همچنین فیسبوک مدعی است که تماس‌های برقرار شده در پورتال تی وی بر بستر های واتساپ و مسنجر است که از رمزنگاری end-to-end بهره‌مند هستند.

این دستگاه، همانند کینکت مایکروسافت از فناوری دوربین هوشمند بهره گرفته تا بتواند کاربران را تشخیص داده و در صورت حرکت کردن آن‌ها، تصویر را نیز به دنبال این افراد حرکت دهد. فیسبوک می‌گوید این قابلیت فقط توانایی تشخیص حضور یک شخص را دارد و نمی‌تواند هویت آن‌ را بفهمد. همچنین به منظور حفظ حریم شخصی کاربران، پورتال تی‌ وی مجهز به سوئیچ قطع کردن میکروفون و دوربین است که فیسبوک برای محکم کاری، یک درپوش فیزیکی نیز برای پوشاندن دوربین تعبیه کرده است. این دستگاه با یک ریموت کنترل عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند محیط کاربری آن را هدایت کنند.

همچنین در پورتال تی‌ وی ۸ میکروفون محیطی تعبیه شده تا کاربران بتوانند به راحتی از فاصله دورتر به این دستگاه فرمان صوتی بدهند. همچنین این دستگاه از دو دستیار صوتی Hey Portal و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند. Hey Portal به کاربران اجازه می‌دهد تا با فرامین صوتی اقدام به کم و زیاد کردن صدا، تعویض آهنگ یا برقراری تماس کنند و با کمک آمازون الکسا می‌توانید به جستجو در اینترنت بپردازید. این گجت از حالت تصویر در تصویر پشتیبانی کرده و به شما امکان می دهد در حین تماشا بین اعضای فامیل و دوستان، یک تصویر دیگر را هم تماشا کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *