نرم افزار و اینترنت

اینستاگرام قابلیت خرید از طریق واقعیت افزوده را آزمایش می کند

براساس گزارشات، اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیت جدید روی اپلیکیشنش است که امکان خرید از طریق واقعیت افزوده را برای کاربران فراهم کند.  فناوری واقعیت افزوده که از آن با نام Augmented Reality نیز یاد می‌شود، توسط شرکت‌های بزرگ دیگری هم مورد استفاده قرار گرفته است.

از امروز چندین برند تجاری در اینستاگرام که از این شبکه برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده اینستاگرام به کاربران و مشتریان خود این امکان را بدهند تا قبل از خرید محصولات، آن‌ها را امتحان کنند. . این ویژگی جدید فعلا به محصولات آرایشی برای مثال مک و نارس و برخی برندهای عینک مانند ری بن محدود است، با این همه اینستاگرام قرار است این حوزه را به برندهای بیشتری اختصاص دهد.

تکنولوژی به کار رفته در این زمینه مشابه تکنولوژی موجود در بسیاری از افکت های دوربین اینستاگرام و تبلیغات واقعیت افزوده موجود در فیسبوک است. برای استفاده از این ویژگی جدید روش های مختلفی وجود دارد. اولین روش هنگام بررسی محصولات خاصی است که یک برند در پست های خود تگ کرده است. کاربران از این پس گزینه ای تحت عنوان تست محصول دارند که به آن ها از طریق واقعیت افزوده، اجازه این کار را می دهد.

قابلیت جدید اینستاگرام فقط به امور خرید مربوط نمی‌شود، زیرا کاربران پس از امتحان محصول با استفاده از فناوری واقعیت افزوده می‌توانند تصاویر خود را در قسمت Story با دیگران به اشتراک بگذارند. هم‌چنین، پس از اضافه‌کردن تصویر به این بخش می‌توانند لینک خرید آن را در همان جا قرار دهند تا سایر کاربران نیز آن محصول را خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا