توبیتر رسما اعلام کرد که صورت سهوی، از شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل کاربران برای نمایش محتواهای تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی استفاده کرده است؛ این در حالیست که کاربران، این اطلاعات را صرفا به منظور استفاده از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای در این پلتفرم وارد کرده بودند.

به گفته توییتر، اطلاعات شخصی کاربران در اختیار هیچ‌یک از شرکت‌ها قرار نگرفته و مشکلی که سبب این نقص شد، برطرف شده است. این شرکت افزود که از 17 سپتامبر، اطلاعاتی از قبیل شماره تماس و آدرس ایمیل کاربران برای مسائل امنیتی از آن‌ها دریافت شد.

همچنین توییتر خاطر نشان کرده است که مشکل فوق را نیز برطرف کرده است و دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اصل ماجرا این گونه است: زمانی که یکی از کاربران یکی از تبلیغات داخل توییتر را مشاهده می‌کند، توییتر ممکن است با کمک شماره تلفن وی، این تبلیغ را برای افراد دیگر با همان سلایق نمایش دهد.

تعداد این اشتباهات کم نیست و در سال‌های گذشته چندین بار شاهد نشت اطلاعات کاربران در شبکه‌ها اجتماعی مختلف بودیم. در طی یک سال گذشته، فیسبوک چندین بار بنابه دلایلی همچون عدم حفاظت از اطلاعت شخصی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته و از طرف نهادهای رگولاتور نیز جریمه شد. توییتر نیز در این زمینه چندان موفق عمل نکرده و همواره نگرانی‌هایی در خصوص حریم خصوصی متوجه کاربران بوده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *