فناوری

گوگل میانبر جدید .new را برای دیگر وب‌سایت‌ها منتشر کرد

سال گذشته بود که شرکت گوگل از میانبر جدید با پسوند .new برای دسترسی راحت تر کاربران به سرویس های Docs، Slides و Sheets رونمایی کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربر تنها با تایپ عبارت «docs.new» در داخل نوار URL مرورگر خود می‌توانست یک داکیومنت جدید از سرویس G Suite باز کرده و آن را داخل یک تب جدید از مرورگر، مشاهده کند.

در حال حاضر، گوگل این پسوند جدید را به دیگر سرویس های آنلاین اضافه کرده است. این شرکت اشاره کرده که کاربران از دوم دسامبر قادرند تا با پسوند new. دامین جدید را ثبت کنند. تاکنون شرکت های مختلفی اقدام به ثبت دامین اختصاصی جدیدی با پسوند new. کرده اند و از میان آنها می توان به سرویس اسپاتیفای playlist.new اشاره کرد که به کاربر امکان می دهد یک پلی لیست جدید اسپاتیفای ایجاد کند. یا سرویس شرکت‌های دیگری همچون Bitly، Canva، Coda، eBay، GitHub، Medium، OVO Sound، RunKit و چند سرویس دیگر نیز نمونه هایی از این شورتکات ها را نشان می دهند.

گوگل اعلام کرده که ازتاریخ دوم دسامبر 2019، هر سازمان یا کاربری می تواند با توجه به یک سری قوانین، دامین مخصوص علامت تجاری خود را ایجاد کند. البته امکان ثبت درخواست برای دامین های جدید، مدت محدودی دارد و تنها تا چهاردهم ژانویه 2020 برقرار خواهد بود. در ادامه فهرست میانبرهای جدید گوگل G Suite به شرح زیر می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا