سامسونگ شب گذشته به‌صورت رسمی مدل مفهومی گوشی تاشدنی جدیدش را در معرض نمایش قرار داد که تفاوت‌های متعددی بین آن و گلکسی فولد دیده می‌شود. به نظر می رسد فناوری نمایشگر تاشو سامسونگ فقط محدود به موبایل گلکسی فولد نیست. این شرکت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود از یک موبایل صدف شکل رونمایی کرد که از طول آن تا می شود. سامسونگ می‌گوید این مفهوم را تنها به عنوان بخشی از کار کلی خود روی دستگاه‌های تاشو تولید کرده است، اما مشخص است که این طرح قابلیت تبدیل به واقعیت را دارد.

یک ویدیوی کوتاه از این طرح حالت ضبط ویدیو در حالت تمام صفحه را نشان می‌دهد که وقتی گوشی ۹۰ درجه تا می‌شود، تصویر در نیمه بالایی قرار می‌گیرد و نیمه پایینی شامل گزینه‌های مختلف در حالت فیلمبرداری است. ویژگی این گوشی مبنی بر تا شدن از وسط برای ضبط کلیپ‌های سلفی ایده آل است، چرا که می‌توان از نیمه پایینی گوشی به عنوان یک پایه استفاده کرد تا گوشی ثابت بماند و فیلمبرداری کند.

هایسون جیانگ، رهبر تیم تحقیق و توسعه‌ سامسونگ، در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت که این فرم فاکتور کاملا جدید که ما اکنون در حال کاوش آن هستیم، نه‌تنها به‌راحتی در جیب شما جای خواهد گرفت، بلکه نحوه استفاده‌ی شما را از گوشی متحول می‌کند. او می‌گوید سامسونگ به‌طور ویژه سعی کرده است تا ضمن استفاده از فناوری‌های پیشین، دستگاهی جمع‌و‌جورتر تولید کند.

سامسونگ تاکنون جزئیات زیادی را از محصول جدیدش منتشر نکرده است؛ در ضمن فعلا نمی‌دانیم که کره‌ای‌ها چه تاریخی را برای عرضه‌ی محصول موردبحث به بازار انتخاب کرده‌اند. افزون بر موارد یادشده، سامسونگ فعلا ترجیح داده است به سخت‌افزار استفاده شده در گوشی تاشدنی جدیدش یا بهبودهای احتمالی اعمال‌شده در نمایشگر آن نسبت به مدل سال گذشته، اشاره‌ای نکند.

این شرکت فناوری سال‌ها پیش تلفن‌های دکمه‌ای تاشو تولید می‌کرد و سابقه درخشانی در این حوزه دارد، هر چند پیشرفت فناوری و انتظار مشتریان اکنون ساخت گوشی‌های تاشو را دشوار کرده است. به هر حال هنوز هم بسیاری از مردم هستند که دوست دارند پس از پایان تماس گوشی خود را که از وسط تا می‌شود محکم ببندند و از آن حس خوبی می‌گیرند، اما با گوشی‌های جدید این حس به فراموشی سپرده شده است و شاید حالا با توسعه این گوشی جدید دوباره احیا شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *