سخت افزار

ارزاک از کارت های گرافیک گیمینگ سری Radeon RX 5700 رونمایی کرد

شرکت ازراک دو کارت گرافیک جدید از سری AMD RX 5700 را معرفی کرد؛ محصولات جدید این شرکت که برای رقابت در سطوح میان رده و میان رده‌های رو به بالا وارد میدان می‌شوند. این دو کارت گرافیک با عناوین Radeon RX 5700 Phantom Gaming D 8G OC و Radeon RX 5700XT Phantom Gaming 8 8G OC معرفی شده اند.

هر دو مدل دارای هیت سینک بزرگی هستند که بیش از دو اسلات از مادربرد شما را اشغال میکند و به سه فن خنک کننده مجهز شده اند. برای زیبایی ظاهری، ازراک این دو کارت گرافیک را به سیستم نورپردازی قابل شخصی‌سازی RGB مجهز کرده و برای زیبایی بیشتر و البته پشتیبانی، هر دو مدل از بک پلیت فلزی نیز برخوردار شده اند. سری Phantom Gaming ازراک یک پله پائین‌تر از سری Taichi و یک سطح بالاتر از خانواده Challenger قرار میگیرد و شکاف میان سری پرچمدار و ارزان‌قیمت را پر می کند.

پشتیبانی از گذرگاه PCI Express 4.0 به همراه 8 گیگابایت حافظه GDDR6 نیز در هر دو محصول مشترک است. نیروی مورد نیاز آنها از طریق دو رابط 8 پین تأمین شده و هر دو به یک خنک کننده مجهز هستند. فرکانس‌های GPU در Radeon RX 5700 XT Phantom Gaming D 8G OC برای وضعیت‌های پایه، بازی و بوست به ترتیب 1690، 1835 و 1945 مگاهرتز است. Radeon RX 5700 Phantom Gaming D 8G OC نیز دارای فرکانس‌های 1610 مگاهرتز برای پایه، 1725 مگاهرتز برای بازی و 1750 مگاهرتز برای حالت بوست است. خنک کننده مورد استفاده در این خانواده به هیت سینکی قطور مجهز بوده و به طور کلی 2.7 اسلات را در مادربرد به اشغال خود درخواهد آورد.

از نظر طراحی، شکل و شمایل دو کارت جدید ازراک با محصولات سری Phantom Gaming تناسب دارند. بدنه آلومینیومی پرداخت شده با رنگ مشکی و خطوط قرمز میان آن حس یک محصول گیمینگ را به خوبی منتقل می کند. نورپردازی RGB در این کارت‌های گرافیک، محدود به فن وسط و قسمت بالای کارت گرافیک می‌شود. به نظر می‌رسد که خنک کننده برای دفع حرارت مناسب بوده و پشتیبانی از Polychrome SYNC هم برای آن تأیید شده است. به گفته ازراک، سیستم تهویه به فناوری 0 دسی بل مجهز شده است؛ این فناوری باعث می‌شود تا در دمای پایین که کارت گرافیک با هیت سینک و تهویه کیس خنک می‌گردد، فن‌ها خاموش مانده و با افزایش دما روشن شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا