فیسبوک به منظور رقابت با گوگل، به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود است و در آینده محصولاتی مثل Oculus و Portal با سیستم عامل اختصاصی این کمپانی به بازار عرضه خواهند شد. پروژه ساخت این سیستم عامل خاص توسط مارک لوکفسکی هدایت می شود. وی پیش از این مهندس سابق مایکروسافت بوده و یکی از سازندگان ویندوز NT به شمار می رود. باید خاطر نشان کرد که اتمام ساخت سیستم عامل انحصاری فیسبوک و دستگاه های پشتیبانی کننده از آن هنوز مشخص نشده است.

این نخستین باری نیست که فیسبوک به فکر توسعه سیستم عامل اختصاصی می افتد. این کمپانی سال 2013 چندین نسخه اولیه از یک سیستم عامل را برای Facebook Home توسعه داده بود و سرانجام تصمیم گرفت از اندروید استفاده کند. اندرو بوزورث، رئیس بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طی مصاحبه ای با رسانه The Information گفته که فیسبوک به دنبال تضمین بقا برای نسل های آینده بوده و به دلیل عدم اطمینان نسبت به بازار و صداقت رقبا، تصمیم گرفته تا خود در این راستا قدم بردارد.

از جمله اقدامات دیگر این کمپانی بزرگ می توان به رابط کامپیوتری مغز اشاره کرد. ظاهرا فیسبوک موفق شده تا اندازه این رابط را از یک یخچال بزرگ به یک دستگاه کوچک به اندازه کف دست تغییر دهید. البته اتمام این فناوری و کاربرد آن در محصولات مختلف، حدود 5 تا 10 سال به طور می انجامد. تا آن زمان احتمالا نسخه های آزمایشی متعددی ساخته خواهند شد که به کمک افراد جهت توسعه این محصولات نیاز پیدا می کنند.

فیسبوک به دنبال توسعه دستیار صوتی خود مشابه سیری و الکسا هم هست و برای آموزش آن مجوز استفاده از داده های موتور جستجوی بینگ را از مایکروسافت گرفت. این شرکت توسعه دستیار صوتی خود و همچنین عینک های واقعیت افزوده خود را در محیطی به مساحت 71535 متر مربع در کالیفرنیا انجام خواهد داد. فیسبوک تاریخ عرضه سیستم عامل خود و اینکه کدام محصولات برای اولین بار با آن به بازار عرضه می شوند را اعلام نکرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *